Gå til innhold

Android - Navigasjonsprogrammer


Chivas

Anbefalte innlegg

Språk kan du enkelt velge/skifte ved å gå inn på Innstillinger >Region. Ikke nødvendig å nullstille.

 

Takker. Fant det nå. Må ha blingset litt første gangen.

Prøvde å avinstallere, samt slette det jeg fant av filer som hadde med Aura å gjøre, og så installere igjen, men får samme problem igjen.

Den finner ingen land.

 

Gjør jeg noe komplett idiotisk ?

1. Laster ned og installerer Aura.

2. Starter Aura. Man får da opp muligheten til å laste ned kart første gangen (vet om Aura Downloader). Laster da ned Norge på ca 79 MB, men nå lastet den ned 320 MB (ved første installasjon ca 200MB).

3. Går gjennom første gangs konfigurasjon, og velger språk og diverse.

4. Når jeg kommer inn i Aura, så prøver jeg å søke etter en adresse. Får da beskjed om å velge land først, men den finner ingen land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Får ikke opp noe kart i det hele tatt. Når jeg ser i Aura downloader, under "Summary", så står allt til 0 bytes (men det er vel muligens bare det den har tenkt å gjøre i den sesjonen).

 

Jeg ser at jeg, etter å ha registrert en konto hos Aura, så får jeg opp et valg for "Sygic GPS navigation" i starten.

Det fikk jeg ikke første gang (da det faktisk virket). Mulig at den nå er ute av trial modus, og at det er derfor jeg ikke får velge kart. Den sier ikke at jeg må registrere programmet eller noe, men har en følelse for at det er dette som er problemet.

Lenke til kommentar

Ja. Det står 100% bak kartene jeg har lastet ned, men likevel finner ikke aura noen kart. Som jeg skrev tidligere, så mistenker jeg at dette har med aktivering å gjøre. Tror bare jeg kjøper en lisens, og så satser på at det vil virke.

Ville bare teste trial versjonen et par ganger, før jeg kjøpte, men det er jo ikke så mye penger likeve.

Lenke til kommentar

Vurderer denne sterkt i forbindelse med tur til Frankrike til sommeren. Western Europe koster EUR 39,99. Leie av GPS i bil en uke koster over kr 500,- så da burde regnestykket være enkelt dersom folk her er fornøyd!

 

 

Har vært i samme dilemma. Endte opp med å kjøpe den billigste navigasjonsenheten jeg kunne finne. Kostet noen hundrelapper. Har aldri angret på det. Å navigere i bil med mobilen i frontruta er ingen god ide. Den sluker strøm, ringer når den absolutt ikke må ringe og lagger når den ikke må lagge. Kjøp heller en billig navi. Du finner helt kurante til 6-700 kroner. Hvis du er heldig så kan du spleise på en med en kollega, familiemedlem eller noen andre som også skal til utlandet. Jeg spleiset med mine foreldre og vi har brukt den hvert år i 4 år nå. Funker helt greit.

Lenke til kommentar

Vurderer denne sterkt i forbindelse med tur til Frankrike til sommeren. Western Europe koster EUR 39,99. Leie av GPS i bil en uke koster over kr 500,- så da burde regnestykket være enkelt dersom folk her er fornøyd!

 

 

Har vært i samme dilemma. Endte opp med å kjøpe den billigste navigasjonsenheten jeg kunne finne. Kostet noen hundrelapper. Har aldri angret på det. Å navigere i bil med mobilen i frontruta er ingen god ide. Den sluker strøm, ringer når den absolutt ikke må ringe og lagger når den ikke må lagge. Kjøp heller en billig navi. Du finner helt kurante til 6-700 kroner. Hvis du er heldig så kan du spleise på en med en kollega, familiemedlem eller noen andre som også skal til utlandet. Jeg spleiset med mine foreldre og vi har brukt den hvert år i 4 år nå. Funker helt greit.

 

Jeg betalte 300 kr for hele Europa med Copilote. Bruker en gammel mobilholder fra Nokia hvor bakdelen av holderen ser ut som en iPhone4(Tuller ikke) så nå veit dere hvor de fikk desiget fra. Finner ikke noe bilde av den på nett så jeg skal ta et bilde av den :thumbup: Nok om det, Jeg bruker blåtann hodetelefoner sånn at det er lett å svare på annrop og alt virker uten lagg eller tull. Jeg må selvsagt ha laderen koblet til hele tiden. Syns det er greit å bare ha en enhet og slippe å tenke på enda fler kabler ol.

iPhone4 holderen min har så lang hals at det er lett å plasere mobilen sånn at det ikke blir trafikkfarlig å trykke på mobilen.

Lenke til kommentar

Aura:

 

Jeg har nå testet på 2 stk fotobokser med medievolum på, og ingen av gangene varsler den - verken visuellt eller med lyd. Men jeg ser fotobokssymbolet på kartet.

 

Så:

- Kan det være at jeg må kjøre over fartsgrensen for at den skal varsle?

- Hvordan varsler den for dere? Uansett hvilken hastighet?

 

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at den lagger litt, og pila hopper plutselig noen meter fremover på kartet. Litt iriterendes at det ikke flyter bedre...

Lenke til kommentar

Er det et navigasjonsprogram for bil du tenker på? Eller båt? Ut på tur i skog og mark/fjell?

 

For bil har du CoPilot, Navigon, NDrive og Sygic Aura. Ingen av disse behøver å være tilkoblet internett. Til noen kan tilleggstjenester, som Live trafikk kjøpes. Da må du være tilkoblet internett. Til båt har du Navionics.

Lenke til kommentar

Aura:

 

Jeg har nå testet på 2 stk fotobokser med medievolum på, og ingen av gangene varsler den - verken visuellt eller med lyd. Men jeg ser fotobokssymbolet på kartet.

 

Så:

- Kan det være at jeg må kjøre over fartsgrensen for at den skal varsle?

- Hvordan varsler den for dere? Uansett hvilken hastighet?

 

 

En annen ting jeg har lagt merke til er at den lagger litt, og pila hopper plutselig noen meter fremover på kartet. Litt iriterendes at det ikke flyter bedre...

 

Den varsler uansett hvilken hastighet du kjører med.

I venstre side av skjermen får du et felt med fotoboksikon, fartsgrensen på veien, nedtelling i meter til boksen. Varslingen starter vel ca 500 m før boksen. Lydvarslet er pip,pip.

 

Har vel ikke lagt merke til at det lagger noe mer enn de fleste andre navigasjonsprogrammer til bil.

Lenke til kommentar

 

 

Den varsler uansett hvilken hastighet du kjører med.

I venstre side av skjermen får du et felt med fotoboksikon, fartsgrensen på veien, nedtelling i meter til boksen. Varslingen starter vel ca 500 m før boksen. Lydvarslet er pip,pip.

 

Har vel ikke lagt merke til at det lagger noe mer enn de fleste andre navigasjonsprogrammer til bil.

Ok, takk for svar. Hos meg varsles det ikke på den måten i det hele tatt. Eneste jeg ser er det lille fotoboksikonet på veien. Ser ut som et kamera tror jeg. Kan fortelle at en kompis har testet det ut også, og han får heller ingen varsling. Vi har begge Desire HD, kan det ha noe å si da? :hmm:

Lenke til kommentar

Alt av innstillinger er dobbel- og trippelsjekket ;) Versjonen er 2.1 build R-20021.

 

Jeg testet igjen idag med Navigon, og passet på at medievolum var på, men den vil fortsatt ikke varsle :(

 

Så, Ndrive og Waze er de som funker nå - Navigon og Aura funker ikke hos meg av en eller annen grunn :hrm:

Lenke til kommentar

Idag fikk jeg prøvd Aura på min Galaxy S og resultatet ble svært skuffet. Den klarte å varsle meg om fotoboks, men etter pip-pip så kræsja programmet. Jeg vet ikke hvorfor, men dette skjedde to ganger etter hverandre. Ikke nok med det, tunnelkjøring gikk ikke så glatt som jeg hadde sett for meg. Den prøvde istedenfor å oppsøke gps signalen på nytt enn å prøve og kjøre i offline modus. Kanskje fordi jeg kjører froyo eller har versjon 2.2.1? Har ikke peiling. Jeg vet ikke om det er noe innstilling for dette, men den valgte ikke den korteste eller den kjappeste veien til min destinasjon.

 

Pluss at om man skulle bare høre på hva navidama sier (norsk) så er ikke alltid hun er nøyaktig. Eller motsatt, at hun sier mer enn nødvendig. Jeg skulle ta utkjørsel til E6. Når jeg skal ut, så behøver ikke denne dama å si at jeg skal svinge til høyre når det bare er en sving og ikke et kryss. Hvilket felt man skal holde seg til er også viktig. Her får man kun oppgitt i bilde, men av og til på tale.

 

Så for meg om man skulle velge Aura så får den ihvertfall ikke min anbefalling. Da ville jeg heller anbefalle CoPilot. Der er ihvertfall fotoboks bedre varslet med høyt lyd, tunnel går kjempeglatt og det er mye POI.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...