Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Stasjonær Spill-PC


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenker å kjøpe en ny Stasjonær PC som skal brukes mest til spilling og vanlige gjøremål.

 

Håper noen har gode tips/linker. PCen kan være ferdig bygget eller i deler. Jeg har selv letet etter på komplett, mpx, netonnet, elkjøp, lefdal osv.

 

Krav:

- Stasjonær

- God skjerm, min 24-tommers, min 1 HDMI

- Min 1 Tb harddisk

- Må kunne spille av de fleste spill, spesielt de nyeste som har store krav til PCen

- Kvalitet og god garanti

- Pris: maks 8000kr, litt over går også greit

 

Hittil har jeg kun funnet en som jeg likte: Packard Bell

 

Den heter jo Gaming pc, men det er ingen konkrete Tekniske Spesifikasjoner, som om de prøver å skjule noe. Sendte en epost med forespørsel til netonnet for 2 uker siden men de har fortsatt ikke svart. Likte spesielt den skjermen, den kan jeg koble PS3 til også.

 

Setter pris om noen kan hjelpe til. Kun seriøse innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Packard Bell PC'en kommer utelukkende med utdaterte deler og gir svært svak ytelse mtp prisen.

 

Mekka et oppsett til deg litt kjapt; 2ch9r41.jpg

 

Kvalitet, god garanti, 24 tommer skjerm med HDMI, 1TB harddisk, spiller av alle de nyeste spillene på god grafikk. Rundt 8300 kroner, medregnet frakt. Dustinhome har god service og levering og veldig fine priser :love:

Lenke til kommentar

Packard Bell PC'en kommer utelukkende med utdaterte deler og gir svært svak ytelse mtp prisen.

 

Mekka et oppsett til deg litt kjapt; 2ch9r41.jpg

 

Kvalitet, god garanti, 24 tommer skjerm med HDMI, 1TB harddisk, spiller av alle de nyeste spillene på god grafikk. Rundt 8300 kroner, medregnet frakt. Dustinhome har god service og levering og veldig fine priser :love:

Veldig fristende og det ser veldig greit ut. Venter litt og ser an om flere kommer med gode forslag.

 

Men følger Operativsystemet med? Eller bør jeg gjøre som de fleste og laste ned?

 

Jeg har aldri bygd PC selv, følger det med instruksjoner på hvordan jeg setter den sammen? Jeg likte noen av Cooler Master kabinetter fra komplett med LED lys og sånt. Vil de delene passe i den?

Lenke til kommentar

Operativsystem - selvfølgelig! Visste ikke at du trengte dette, får lage ett nytt oppsett da:

 

11ht848.jpg

 

Er et veldig ulikt oppsett en det forrige jeg la ut. Jeg anbefaler deg i høyeste grad å spare opp en tusenlapp til slik at budsjettet blir 9000. Da får du det første oppsettet med operativsystem, som er sånn passe bedre enn dette. I tillegg utgjør en 1000lapp stor forskjell når man er på slike budsjetter. Men selvfølgelig - den alternative måten er jo bare å leke litt pirat og skaffe seg operativsystemet på den måten.

 

Å bygge en PC er såre enkelt. Det finnes utallige enkle guidevideoer på YouTube og på nettet, så enkelt at selv tenåringer klarer det. Det er dessuten lærerikt og framfor alt - morsomt!

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Packard Bell PC'en kommer utelukkende med utdaterte deler og gir svært svak ytelse mtp prisen.

 

Mekka et oppsett til deg litt kjapt;

 

Kvalitet, god garanti, 24 tommer skjerm med HDMI, 1TB harddisk, spiller av alle de nyeste spillene på god grafikk. Rundt 8300 kroner, medregnet frakt. Dustinhome har god service og levering og veldig fine priser :love:

Dette var et veldig godt forslag og henger meg på denne!

Liten endring bare, ikke velg den rammen da dene består av 4 stk 1gb, noe som betyr at du ikke får benyttet deg av 8gb senere. Sleng på denne rammen istedet, http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx? ..

 

Hvis du har lyst på mer ytelse for pengene, så ville jeg gått for det oppsettet jeg linker.

 

Og trådstarter, pirakopiering er ikke noe vi anbefaler dette forumet.

Dette er først og fremst ulovlig, men veldig mange av oss som er syndere på dette området, inkludert meg. :(

post-166803-0-37550600-1294890453_thumb.jpg

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

 

Er det ikke bedere å bruke et gainward 460gtx? istedetfor sapphire? :p også kan du kanskje bytte hovedkortet til et annet en? fra 1055T til 1155? fordi cpu cooler ikke vil passe inn med 1055 hovedkort^_^

Virker ikke som om du har stort peiling på komponenter.

For det første så er 6950 et langt kraftigere skjermkort og nettopp kommet ut.

For det andre så er 1055T en prosessor, og ikke en hovedkort-sokkel som 1155 er.

For det tredje så passer kjøleren helt fint og er for AM3 blant annet.

 

Nå som jeg sammenliknet mitt mot det andre med 460 skjermkortet, så yter mitt oppsett langt bedre og kan i senere tid putte inn et skjermkort til, da denne støtter 16x PCI Express fult ut.

 

Kraftigere i dag, og bedre framtidsrettet med bla annet 6 kjerner på prosessor som vil bli brukt mer og mer i programmer og spill i fremtiden.

 

En annen ting er hvis du f. eks spiller et spill som bruker 4 kjerner, så har du 2 kjerner liggende til bakgrunnsting som f. eks internett, spotify etc.

 

Har selv hatt en 1055T og var knall fornøyd med den! Klokker lett opp til 4GHz.

Lenke til kommentar

Packard Bell PC'en kommer utelukkende med utdaterte deler og gir svært svak ytelse mtp prisen.

 

Mekka et oppsett til deg litt kjapt;

 

Kvalitet, god garanti, 24 tommer skjerm med HDMI, 1TB harddisk, spiller av alle de nyeste spillene på god grafikk. Rundt 8300 kroner, medregnet frakt. Dustinhome har god service og levering og veldig fine priser :love:

Dette var et veldig godt forslag og henger meg på denne!

Liten endring bare, ikke velg den rammen da dene består av 4 stk 1gb, noe som betyr at du ikke får benyttet deg av 8gb senere. Sleng på denne rammen istedet, http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx? ..

 

Hvis du har lyst på mer ytelse for pengene, så ville jeg gått for det oppsettet jeg linker.

 

Og trådstarter, pirakopiering er ikke noe vi anbefaler dette forumet.

Dette er først og fremst ulovlig, men veldig mange av oss som er syndere på dette området, inkludert meg. :(

De brikken er da vitterlig 4GB på 1 brikke, og ikke omvendt? Ellers så er noe kraftig feil. Dessuten, kjører de 1600Mhz på 1,5 voltage og er derfor veldig overklokksvennlige. Samtidig kan kjøleribbene fjernes med litt bruk av hendene og et skruhjern skulle jeg mene, slik at man får plass til en Cpu kjøler.

Lenke til kommentar

Packard Bell PC'en kommer utelukkende med utdaterte deler og gir svært svak ytelse mtp prisen.

 

Mekka et oppsett til deg litt kjapt;

 

Kvalitet, god garanti, 24 tommer skjerm med HDMI, 1TB harddisk, spiller av alle de nyeste spillene på god grafikk. Rundt 8300 kroner, medregnet frakt. Dustinhome har god service og levering og veldig fine priser :love:

Dette var et veldig godt forslag og henger meg på denne!

Liten endring bare, ikke velg den rammen da dene består av 4 stk 1gb, noe som betyr at du ikke får benyttet deg av 8gb senere. Sleng på denne rammen istedet, http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx? ..

 

Hvis du har lyst på mer ytelse for pengene, så ville jeg gått for det oppsettet jeg linker.

 

Og trådstarter, pirakopiering er ikke noe vi anbefaler dette forumet.

Dette er først og fremst ulovlig, men veldig mange av oss som er syndere på dette området, inkludert meg. :(

De brikken er da vitterlig 4GB på 1 brikke, og ikke omvendt? Ellers så er noe kraftig feil. Dessuten, kjører de 1600Mhz på 1,5 voltage og er derfor veldig overklokksvennlige. Samtidig kan kjøleribbene fjernes med litt bruk av hendene og et skruhjern skulle jeg mene, slik at man får plass til en Cpu kjøler.

Ja, det er helt sant. Ser det nå, beklager.

Men minnet kjører bedre med to brikker, dual channel.

 

Og Mysterio, hvorfor velger du 470?

470 yter kanskje helt ok for pengene, men du vil få MASSE bråk, høy temperatur etc. Er ikke noe jeg ville ønsket i alle fall, men sitter du med headset på maks så klarer du deg..

 

Ville personlig gått for mitt oppsett, men jeg ser at folk linker med skjerm, noe som jeg ikke gjorde, så mitt oppsett vil kommer på ca 9k.

Lenke til kommentar

Er dette bra? Passer delene sammen?

799408.jpeg

Skal svare på din post direkte også jeg.

- 470 er IKKE å anbefale, se andre post for begrunnelse.

 

- Sandy bridge er ikke på noen måte "bedre" enn 1055T som har 2 kjerner mer og nesten like overklokkingsvennlig.

 

- Delene passer sammen, ja. Ville jeg kjøpt de? Nei.

 

- Du har kjøpt en PSU (Strømforsyning) som ikke er modulær, det vil si at alle kabler er permanent festet i PSU, noe som gjør at du vil få mange kabler til overs liggende i kabinettet, noe som gjør at du vil få høyere temperaturer og større problemer å få skjult dem hvis du er nøye med kabelryddingen.

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar

Er dette bra? Passer delene sammen?

799408.jpeg

Skal svare på din post direkte også jeg.

- 470 er IKKE å anbefale, se andre post for begrunnelse.

 

- Sandy bridge er ikke på noen måte "bedre" enn 1055T som har 2 kjerner mer og nesten like overklokkingsvennlig.

 

- Delene passer sammen, ja. Ville jeg kjøpt de? Nei.

 

- Du har kjøpt en PSU (Strømforsyning) som ikke er modulær, det vil si at alle kabler er permanent festet i PSU, noe som gjør at du vil få mange kabler til overs liggende i kabinettet, noe som gjør at du vil få høyere temperaturer og større problemer å få skjult dem hvis du er nøye med kabelryddingen.

Om en ikke er avhengig av seks kjerner, så ligger Sandy bridge prosessorere som i5 2500k, i7 2600k og garantert flere av prosessormodellene, milevis foran AMD på nåværende tidspunkt. Inntil AMD lanserer bulldozer, har de ingenting å stille opp med mot Sandy bridge.

 

Tross alt, med en god CPU kjøler og et overklokksvennlig hovedkort, drar man fort 2500k og 2600k opp imot 4,5-5 Ghz, og da er ytelsen rå.

Lenke til kommentar

Packard Bell PC'en kommer utelukkende med utdaterte deler og gir svært svak ytelse mtp prisen.

 

Mekka et oppsett til deg litt kjapt;

 

Kvalitet, god garanti, 24 tommer skjerm med HDMI, 1TB harddisk, spiller av alle de nyeste spillene på god grafikk. Rundt 8300 kroner, medregnet frakt. Dustinhome har god service og levering og veldig fine priser :love:

Dette var et veldig godt forslag og henger meg på denne!

Liten endring bare, ikke velg den rammen da dene består av 4 stk 1gb, noe som betyr at du ikke får benyttet deg av 8gb senere. Sleng på denne rammen istedet, http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx? ..

 

Hvis du har lyst på mer ytelse for pengene, så ville jeg gått for det oppsettet jeg linker.

 

Og trådstarter, pirakopiering er ikke noe vi anbefaler dette forumet.

Dette er først og fremst ulovlig, men veldig mange av oss som er syndere på dette området, inkludert meg. :(

De brikken er da vitterlig 4GB på 1 brikke, og ikke omvendt? Ellers så er noe kraftig feil. Dessuten, kjører de 1600Mhz på 1,5 voltage og er derfor veldig overklokksvennlige. Samtidig kan kjøleribbene fjernes med litt bruk av hendene og et skruhjern skulle jeg mene, slik at man får plass til en Cpu kjøler.

Ja, det er helt sant. Ser det nå, beklager.

Men minnet kjører bedre med to brikker, dual channel.

 

Og Mysterio, hvorfor velger du 470?

470 yter kanskje helt ok for pengene, men du vil få MASSE bråk, høy temperatur etc. Er ikke noe jeg ville ønsket i alle fall, men sitter du med headset på maks så klarer du deg..

 

Ville personlig gått for mitt oppsett, men jeg ser at folk linker med skjerm, noe som jeg ikke gjorde, så mitt oppsett vil kommer på ca 9k.

Ok..Har lite peiling på det tekniske så overklokk er helt ukjent ord for meg. Hvis jeg bruker oppsettet ditt men gjør 2 endringer.

1. Velger den Cooler Master kabinettet som jeg fant

2. Nedgraderer grafikkkort fra 2GB til 1GB siden jeg sparer mye på det og har ikke behov for 2GB. Er da alt annet greit?

 

Hva er egentlig forskjellen mellom AMD og Intel. Er ryktene sanne om at Intel er mye bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...