Gå til innhold

hva syns dere om dette?


Anbefalte innlegg

Jeg har Store planer om å kjøpe dette settet H2O-8500-P fra swiftech, men alle sier at pumpa støyer fælt jeg vil gjerne ha en støysvak pc :) , kan noen bekrefte dette? Men med Vannkjøling er det umulig å dra på LAN da, jeg er på LAN ganske ofte igrunn¨så er dette et prob? Jo er kjøle evnen god nok til å kjøle en 2,6 PC800 @ 3,3+++ godt nok + et Radeon 9800pro? eller trenger jeg en extra radiator? Så setter blir omgangen til Vannkjølinga slik: 1. radiator-->radiator-->pumpe-->CPU-->GPU--> osv.

2. Radiator-->Pumpe-->CPU-->Radiator-->GPU--> osv. :roll:

 

hvilket oppsett til vannkjølinga er best 1 eller 2? (hvis jeg idet heletatt trenger en ny radiator, for støy nivået på denne radiatoren er mye mindre enn en svær radiator med 2 x120mm. så jeg vil heller ha 2 stk. Swiftech Black Ice Micro pga. at de passer inn i 80x80 vifte hull

 

:D

 

 

takk for svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Sett till total kyleffekt borde alternativ 2 vara bäst, eftersom du då har lite varmare vatten i radiator #2, vilket i sin tur höjer kyleffekten där.

Skillnaden i absolut temperatur torde dock vara liten, någon enstaka grad.

 

Jag lider också av att ha en trång låda. Funderar på en lösning med en Black Ice Micro på utblåset, eftersom man ändå behöver en fläkt där, och sedan en stor radiator utanför, ansluten med snabbkopplingar.

 

Då har jag möjligheten att vid behov koppla loss den separata radiatorn och transportera den separat. I nödfall kan man shunta och köra på bara den inbyggda radiatorn, men då får man nog klocka ner datorn...

 

Hälsningar

Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...