Gå til innhold

Klippe negler på hund


Anbefalte innlegg

Du må vise at du er sjefen og ikke kjæle den negative reaksjonen hunden har. Ikke si "så, så lille venn, det går bra". Ha en bestemt stemme og si "nei, sitt i ro". Ikke kjeft, bare vær bestemt og så holder du den fast til den er rolig. Da begynner du å klippe klørne. Hvis den flekker tenner og blir aggressiv etter det, kan du ta den litt lett i nakkeskinnet for å vise at du er sjefen og du godtar ikke den oppførselen.

 

Det er synd at de som ikke vet hvordan man skal håndtere hundeproblemer kommer med så "gode" råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må vise at du er sjefen og ikke kjæle den negative reaksjonen hunden har. Ikke si "så, så lille venn, det går bra". Ha en bestemt stemme og si "nei, sitt i ro". Ikke kjeft, bare vær bestemt og så holder du den fast til den er rolig. Da begynner du å klippe klørne. Hvis den flekker tenner og blir aggressiv etter det, kan du ta den litt lett i nakkeskinnet for å vise at du er sjefen og du godtar ikke den oppførselen.

 

Håper du aldri får unger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff og huff, stakkar den som bare hadde lyst til å få gode råd om klo-klipping. Hva med å holde det på det nivået? Og selvsagt må man kose og dille med en valp for å venne den til dette. Det skulle bare mangle. Det var før i tiden man drev på med "kadaver"disiplin!

Hva med å spørre oppdretteren om hvordan de gjorde det, bruk samme metode til å begynne med så vet valpen hva som skal skje. Jeg forteller alltid mine valpekjøpere hvordan jeg gjør dette så det skal gå greiest mulig.

Det viktigste er at man er rolig og avslappet så valpen er trygg. Ikke klipp klør mens den er

i midt i lek, men vent til den er rolig og litt sliten. Ikke hold så veldig fast, da får den lett litt panikk og tror at noe helt forferdelig skal skje. Hold et fast og bestemt grep i den poten du skal klippe klør på, snakk til valpen med blid stemme. Jeg legger mine på fanget, men det er helt greit å la valpen sitte eller stå også hvis det fungerer best for deg. Mine står på bordet når de blir litt større.

Jeg hadde en tispe som flyttet til en venninne da den var fire år, etter en måneds tid forteller hun at hunden er så fryktelig redd for å klippe klørne sine! Denne hunden har fått klippet klør i fire år uten noe problem. Hun hadde tilkalt en venn som kunne tviholde fast dyret mens hun skjelvende av nervøsitet klippet! Ikke rart at hunden ble helt skrekkslagen, hun var vant til å stå på et bord uten at noen holdt henne fast i det hele tatt. Etter dett kom hun hit for å trene på å gjøre det selv på riktig måte, og det går helt fint idag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...