Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

VGS i Trondheim?


Anbefalte innlegg

Flytter til Trondheim til sommeren. Skal gå tredje året allmenn, og lurer på hvilke skoler litt sentrumsnært som er å anbefale?

Mtp miljø, lærere osv.

Kommer til å bosette med på ila, lade eller solsiden.

Er intr i skoletimer på 60min, og ikke mer.

Kult hvis noen som vet kunne svart :) Vanskelig å søke opp sånn på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som Byåsen vgs er den som er best ansett i byen, den er ny, tatt i bruk i 2004 eller -05. Ligger veldig sentralt på Byåsen.

Bussforbindelse til Ila er veldig god med avganger per 10 min. Også trikk per 15 min, men 3-4 min å gå fra trikkeholdeplass til skolen. Buss og trikk bruker 10 min fra Ila.

Om du bosetter deg i Østbyen (Lade eller Solsiden), blir Byåsen vgs litt mer kronglete til, må bytte buss én gang.

Lenke til kommentar

Virker som Byåsen vgs er den som er best ansett i byen, den er ny, tatt i bruk i 2004 eller -05. Ligger veldig sentralt på Byåsen.

Bussforbindelse til Ila er veldig god med avganger per 10 min. Også trikk per 15 min, men 3-4 min å gå fra trikkeholdeplass til skolen. Buss og trikk bruker 10 min fra Ila.

Om du bosetter deg i Østbyen (Lade eller Solsiden), blir Byåsen vgs litt mer kronglete til, må bytte buss én gang.

 

Aha, okey så kjekt:) Tusen takk for svar. Hvilken skole er anbefalt om jeg flytter til østbyen da?

Også slenger jeg bare på et spm til; mndskort for buss student, hvor mye koster det? :)

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hvordan type du er:p

 

Personlig syns jeg miljøet på Ringve må være det beste. Skolen har kanskje en del særinger, siden det er drama og musikk-linje i tillegg.

 

Ringve ligger på Lade.

 

Byåsen er ansett som den beste skolen siden bygget er veldig nytt. Fasilitetene er nok de beste, men du kan også møte en del klyser etc. Gjør ingen noen ting, fins hyggelige mennesker der også, som over alt!

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hvordan type du er:p

 

Personlig syns jeg miljøet på Ringve må være det beste. Skolen har kanskje en del særinger, siden det er drama og musikk-linje i tillegg.

 

Ringve ligger på Lade.

 

Byåsen er ansett som den beste skolen siden bygget er veldig nytt. Fasilitetene er nok de beste, men du kan også møte en del klyser etc. Gjør ingen noen ting, fins hyggelige mennesker der også, som over alt!

 

 

Ååja okey :) Skal trene på lademoen, så da regner jeg med det blir den nærmeste skolen? :) Hehe, særinger er bare bra det! :)

Endret av boxxx
Lenke til kommentar

Dette med flyttemeldinger. Forstår jeg det rett om jeg kun trenger å melde adresseendring til posten for å kunne motta posten min på mitt nye bosted? men fortsatt ha adressen min ståendes som i foreldrehjemmet? Slik at jeg kan få reisestipend? :)

Er så mye stress med flytting. Gud

Og et til; når man leier en hybel. Er det ditt ansvar å få den leid ut igjen etter din periode er over? Eller hvordan funker det?

Lenke til kommentar

Dette med flyttemeldinger. Forstår jeg det rett om jeg kun trenger å melde adresseendring til posten for å kunne motta posten min på mitt nye bosted? men fortsatt ha adressen min ståendes som i foreldrehjemmet? Slik at jeg kan få reisestipend? :)

Er så mye stress med flytting. Gud

Og et til; når man leier en hybel. Er det ditt ansvar å få den leid ut igjen etter din periode er over? Eller hvordan funker det?

 

 

Kan ikke svare deg noe særlig på det første, men det er iværtfall ikke ditt ansvar å få leid ut hybelen igjen. Hvis det står i kontrakten, som du kanskje ikke leste helt, kan det være tilfellet:p

 

Har aldri hørt om noen som må finne ny leietaker før flytting, det er eiers problem.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hvordan type du er:p

 

Personlig syns jeg miljøet på Ringve må være det beste. Skolen har kanskje en del særinger, siden det er drama og musikk-linje i tillegg.

 

Ringve ligger på Lade.

 

Byåsen er ansett som den beste skolen siden bygget er veldig nytt. Fasilitetene er nok de beste, men du kan også møte en del klyser etc. Gjør ingen noen ting, fins hyggelige mennesker der også, som over alt!

 

Ååja okey :) Skal trene på lademoen, så da regner jeg med det blir den nærmeste skolen? :) Hehe, særinger er bare bra det! :)

 

 

Den nærmeste skolen hvis du trener på lademoen er faktisk ladejarlen, men de har så vidt jeg vet ikke allmennfag, bortsett fra allmenn påbyggning.

Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hvordan type du er:p

 

Personlig syns jeg miljøet på Ringve må være det beste. Skolen har kanskje en del særinger, siden det er drama og musikk-linje i tillegg.

 

Ringve ligger på Lade.

 

Byåsen er ansett som den beste skolen siden bygget er veldig nytt. Fasilitetene er nok de beste, men du kan også møte en del klyser etc. Gjør ingen noen ting, fins hyggelige mennesker der også, som over alt!

Funker ikke å begynne på ringve til neste år. Ringve og Brundalen slår seg sammen til Charlottenlund vgs.

 

Jeg vil anbefale deg å begynne på charlottenlund, da får du flytte inn i en splitter ny skole.

 

Busstilbudet blir også kjempe bra opp til charlottenlund :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! Gjelder å lese kontrakter litt nøye da :p Tror jeg må studere et bykart snart og. Hvor ligger charlottenlund? Langt unna lade? Jeg trener hver dag, så vil helst ha en skole som ligger litt i området der jeg skal bo og trene. Blir litt mindre stress da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...