Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny prisguide for nybiler i public beta


knatten

Anbefalte innlegg

Hei! tomasoll og jeg har nettopp lansert RiktigBil.no i public beta. Det er en prisguide for nybiler, så vidt vi vet Norges eneste.

 

Det hadde vært kjempefint hvis noen har lyst å teste den ut og gi oss tilbakemeldinger, enten i tråden her eller på epost [email protected].

 

Databasen inneholder foreløpig 3417 biler fra de 30 vanligste merkene i Norge, og man kan søke på pris, motorstørrelse, drivverk og en hel del andre egenskaper. Det er også et fritekstsøk. Vi håper at siden kan være nytte både for dem som er på utkikk etter nybil, men også som en referanse for de som ser etter bruktbil.

 

Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva som er dårlig, hva som er bra, hvis noe er uklart, eller om det er noe dere savner! :)

Endret av knatten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker som regel bilnorge.no sin oversikt. Denne ser ikke ut til å være noe særlig dårligere, men jeg ser heller ingen grunn til å bytte.

 

Savner merke- og modellvalg.

 

Hvor er dataene fra? Regner med at det er OFV.

 

Hvor ofte vil siden oppdateres? Planlegger dere å ta ut utgåtte modeller (ref. at dere vil at det skal være referanse for bruktkjøp), eller blir alt liggende?

Lenke til kommentar

Hva mener du er grunnen til at folk vil bruke denne i stedet for finn.no sin nybil-del?

 

På finn.no får du i tillegg mye mer informasjon om hver enkelt modell.

 

Da vi begynte å jobbe med denne siden var finn.no sin nybil-del ikke spesielt brukervennlig, og vi ønsket å lage noe bedre. Vi ser at de i mellomtiden har begynt å ta tak i den delen, så da må vi nok regne med litt mer konkurranse enn vi hadde tenkt! :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker som regel bilnorge.no sin oversikt. Denne ser ikke ut til å være noe særlig dårligere, men jeg ser heller ingen grunn til å bytte.

 

Savner merke- og modellvalg.

 

Hvor er dataene fra? Regner med at det er OFV.

 

Hvor ofte vil siden oppdateres? Planlegger dere å ta ut utgåtte modeller (ref. at dere vil at det skal være referanse for bruktkjøp), eller blir alt liggende?

 

Jeg mener vårt søk er mer brukervennlig enn bilnorge.no sitt. Merke, modell og mye annet finner du ved å klikke på "Avansert søk".

 

Dataene henter vi fra importørene selv. Siden oppdateres kontinuerlig, foreløpig er det en del manuell jobb involvert, men vi kommer til å automatisere mer og mer.

 

Vi kommer sansynligvis til å ha en mulighet til å søke i utgåtte modeller også, da vi ikke sletter noen, bare merker dem som utilgjengelige.

Lenke til kommentar

Vil også si at siden mangler mye informasjon. Ting som:

 

Slagvolum (2,0 liter for eksempel er ikke korrekt).

Vekt (totallast, egenvekt osv.)

Ytelsestall (0-100 osv).

Forbruk (by, landevei, blandet, ikke bare én av delene).

Toppfart

Korrekte mål (ikke bare lengde).

Utstyr (hvor mange og hva slags airbager er standard f.eks)

Garanti.

 

Takk for innspill, vi skal få dette på plass etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...