Gå til innhold

Hva er Launcher Pro?


Lekr

Anbefalte innlegg

Prøvd å google uten å egentlig finne ut noe som helst. Lastet ned Launcher Pro for å prøve meg fram og teste, men jeg aner ikke engang hvor dette ligger og hvordan jeg åpner dette.

 

Kan noen forklare hva Launcher Pro er, med teskje? Gjerne noe om hva man kan bruke det til. Jeg har en HTC Desire, hvis det er relevant.

 

Jeg lurer også på hvordan man bytter ut ikonene på homescreen. Må man roote telefonen, er det en app man laster ned?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står kanskje ikke BEST forklart på hjemmesiden deres hva det er (de regner kanskje med at de fleste som går inn på siden allerede vet det), men det koster ikke noe å teste vet du ;) Kort fortalt er LauncherPro noe som endrer dekstopopplevelsen på en Android-telefon (den blir da i stedet for Sense som du har på din Desire). Du mister muligheten til å bruke offisielle HTC Sense widgeter, men jeg tør tippe at så godt som alle som har tatt steget fra Sense til LP ikke savner disse nevneverdig, det gjør hvert fall ikke jeg. LP gir deg også muligheten til å få flere rader og kolonner på hjemmeskjermene så du får plass til mer og noen flere tweaks. Det jeg kanskje liker aller best (ved siden av at du kan skjule ubrukte programmer i app lista) er docken du får nederst på skjermen. I stedet for "pil opp", "Phone" og "Settings" (hvis det er den siste av de tre, har ikke hatt Sense på en evighet) så kan du ha opp til 15 snarveier der. Jeg slipper dermed å ha noen ikoner på hjemmeskjermene da jeg aldri bruker mer enn 15 programmer aktivt (de jeg bruker liiiitt sjeldnere orker jeg å hente fram i app draweren hver gang de skal brukes).

 

Håper det klarte opp litt (selv om jeg vedder på at noen andre har rukket å svare innen jeg skrev dette :p ).

Lenke til kommentar

Du sa ikke noe om hvordan jeg kommer i gang. Jeg har lastet ned LP, men finner det ikke noe annet sted enn under "Administrer applikasjoner".

 

Jeg skjønte ikke så mye av det du sa, må nok få testet litt selv eller se hva andre har gjort. Men takk for forsøket :)

Lenke til kommentar

Er det når du står på home-skjermen og trykker? Prøv å gjør det mens du er i en annen applikasjon, slik at den da egentlig skal gå til home

 

Hvis ikke så står det i LauncherPro beskrivelsen at du kan prøve "ClearDefaultHome" eller "Home Switcher" applikasjoner fra market

Lenke til kommentar

Jeg gjorde nok den feilen at jeg valgte Sense istedet for LP den første gangen dette kom opp. Da visste jeg ikke hva LP var. Jeg huket av for å alltid bruke Sense.

 

Tenkte at jeg kunne slette LP og installere det igjen, men da får jeg ikke opp valget mellom disse to. Var inne på en kalkulator-app da jeg trykka på home, og da kom jeg bare til hovedskjermen.

Lenke til kommentar

Har du lastet ned en .apk eller har du lastet ned fra Market? Ikke meningen å avskrive deg som nybegynner, men du har installert programmet? Det har alltid spretti rett opp på mine telefoner når jeg har installert det hvert fall. Da får jeg spørsmålet som Claaaaes nevner.

 

 

Klarte å overse det innlegget ditt da jeg skrev mitt :p

 

 

Jeg gjorde nok den feilen at jeg valgte Sense istedet for LP den første gangen dette kom opp. Da visste jeg ikke hva LP var. Jeg huket av for å alltid bruke Sense.

 

Tenkte at jeg kunne slette LP og installere det igjen, men da får jeg ikke opp valget mellom disse to. Var inne på en kalkulator-app da jeg trykka på home, og da kom jeg bare til hovedskjermen.

Gå på Menu (tasten) - Settings - Applications - Manage Applications - Trykk på HTC Sense og trykk på den som heter Clear Defaults. Da vil den spørre deg om LP igjen.

 

At du ikke forstod innlegget mitt skjønner jeg egentlig ikke. Jeg forklarte akkurat hva du kan gjøre med programmet, men det blir nok litt klarere når du fikler litt med det selv og ser igjen noe av det jeg har nevnt.

Endret av LtdEdFred
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...