Gå til innhold

Intel core i7 920 100 grader?


HadHa

Anbefalte innlegg

I følge speedfan er en venns intel core i7 920 på mellom 90 og 100 grader - dette under idle..!

 

kan dette stemme? Og i så tilfelle, hva bør jeg gjøre?

Åpnet og renset for støv i hele maskinen.

Kjølepastan såg ut til å være ganske ujevt fordelt, men kan det ta alt skylda?

 

Den ble kjøpt ferdig og har aldri vært åpnet etter det, så synes det var rart om pastaen ikke var ordentlig på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar - Det er en stock kjøler.

 

Jeg ser forøvrig på grafer nå, der core 6,7,3 og 2 hopper helt opp på hundre, 4 og 5 ligger rundt 88 mens 0 og 1 på 95.

 

Jeg har aldri lagt på kjølepasta selv, men regner med det er en smal sak ved hjelp av en god guide.

 

Er det noen merker jeg bør holde meg unna? Eller er det meste like bra?

Lenke til kommentar

Temperaturene høres for høye ut, liten tvil om det. Selv med stock kjøler. Sjekk som sagt at den sitter som den skal i alle hjørner.

 

Kjølepasta er ikke vanskelig å legge på. Bruk f.eks en q-tips eller et gammelt kredittkort til å smøre pastaen jevnt utover flaten. Det skal være et tynt, dekkende lag.

 

Har personlig god erfaring med pastaer fra Noctua og Arctic Silver. Velg noe fra de, så blir du nok ikke skuffa.

Lenke til kommentar

Det er mye forskjellig ute og går angående hvordan man skal legge på termisk pasta. I videoen velger han å ikke smøre den ut, noe enkelte faktisk foretrekker.

 

Enda en metode er å legge en passe stor "dæsj" med pasta midt på cpu'en, som vil klemmes utover i alle retninger når man fester kjøleren oppå. Har gjort det selv mange ganger (dog mest på laptop), og det fungerer fint. Men jeg synes det er tryggest og best å smøre det ut selv, som jeg beskrev i posten over.

 

For all del, måten han gjør det på fungerer nok helt fint. Poenget er at man ikke skal overdrive (noe MANGE gjør) slik at pastaen tyter ut på alle sider. Unngå det, så går det nok bra skal du se.

 

En veldig fin metode for å sjekke at pastaen er jevnt fordelt er å feste kjøleren, for så å ta den av igjen og se på avtrykket som har smittet over på kjøleren. Da er du helt sikker.

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Jeg ville ha dobbeltsjekket temperaturen med ett program som RealTemp eller CoreTemp istedet for å stole på speedfan. Er ikke en stor fan av speedfan for å si det slik. Om temperaturene alltid har vært så høye så kan det tenkes at temperaturene er feil og at han trenger en bios oppdatering for å få riktig avlesning. Ett siste poeng anngående å legge på ny goop, ikke bruke q-tips, en q-tip vil legge igjen små bomullsfibre i goopen, og vil derfor forårsake dårlig kontakt mellom varmesprederen og cpu kjøleren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...