Gå til innhold

Hvorfor starter ikke rosetta?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en macbook pro 13" med Mac OS X 10.6.6

Trenger internet explorer for å kunne redigere en hjemmesidene for min avdeling av en organisasjon (ja, vet det er håpløst gammeldags, men det kan jeg ikke gjøre noe med).

 

Problemet er (og det gjelder flere programmer jeg trenger rosetta for å bruke) at hver gang jeg skal åpne det, får jeg opp en dialogboks derjeg blir bedt om koble macen til nettet så det kan lastes ned. Men jeg er da på nett for f**n, programvareoppdateringa henter det ikek sjøl, og apple har tydeligvis ikke designet sidene for at man skal kunne laste ned manuelt... Hjelp!

 

Alle svar mottas med takk!

post-116910-0-04721200-1294488911_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har en macbook pro 13" med Mac OS X 10.6.6

Trenger internet explorer for å kunne redigere en hjemmesidene for min avdeling av en organisasjon (ja, vet det er håpløst gammeldags, men det kan jeg ikke gjøre noe med).

 

Problemet er (og det gjelder flere programmer jeg trenger rosetta for å bruke) at hver gang jeg skal åpne det, får jeg opp en dialogboks derjeg blir bedt om koble macen til nettet så det kan lastes ned. Men jeg er da på nett for f**n, programvareoppdateringa henter det ikek sjøl, og apple har tydeligvis ikke designet sidene for at man skal kunne laste ned manuelt... Hjelp!

 

Alle svar mottas med takk!

 

Rosetta er "powerpc" emulator for Mac.

 

Problemet er nok ikke at du ikke får til dette, problemet er at hadde du fått det til ville du ikke kunne brukt den internet explorer-utgaven, da den ikke støtter disse samme spesialsakene som ie for windows. Den er ikke utviklet av et annet firma enn microsoft, for microsoft. Og dermed ikke deler samme api (men var derimot bedre til å følge standarder)

 

Det du trenger er,

 

et virtualiseringsprogram ala

http://www.virtualbox.org/

 

eller betalvare som parallels eller vmware fusion

 

og så en windowsinstall, gjerne xp eller noe "lettvekt".

 

Microsoft har også noen vhd-images de legger ut for utviklere som vil teste i forskjellige ie-versioner. De er for virtual pc (som er for windows) men kan konverteres til vmware og jeg tror også (betalversionen?) av virtualbox støtter de. Jeg bruker vmware selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...