Gå til innhold

Stor økning i hastighet


Anbefalte innlegg

Selv om sekvensiell lese- og skriveytelse etter hvert stanger i taket på f.eks SATA600 er random ytelse foreløpig ikke i nærheten. Å hele tiden jakte høyest mulig sekvensiell througput blir i mine øyne litt søkt når random ytelse fremdeles er så lav i forhold til sekvensiell.

For alt jeg vet kan årsaken til den høye forsinkelsen (latency) ligge både i NAND, NAND-kontroller, SATA-kontroller og SATA generelt, men å ensidig ønske PCIe-grensesnitt på grunn av økt sekvensiell ytelse blir litt feil fokus spør du meg.

 

Helt enig. En ny seier til markedsføringsavdelingene rundt omkring. Fra det opprinnelige fokuset på høy random read i SSD'er, later dette nå til å ha havnet i baksetet for å kunne ha høyest mulig sjokksifre på emballasjen. I verste fall går denne sekvensielle optimaliseringen på bekostning av random ytelse.

Når det nå er sagt er det jo ikke akkurat svake tall på random ytelse som presenteres i artikkelen, (Der det er oppgitt.) men jeg mistenker at dette markedet fremdeles er en jungel fullt av kameleoner og pinnedyr.

Trim-støtte med venner begynner vel å bli standard, men ville likevel satt av plenty med tid til definering av behov og lesing av tester og erfaringer skulle jeg hatt ny SSD i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...