Gå til innhold

[Android] Norsk TV-program | Tilbakemelding ønskes


Anbefalte innlegg

testa siste versjon. ser bra ut! vil gjerne ha mulighet til å endre rekkefølgen på valgte kanaler. (mindre viktig) programinfo ville vært supert! (viktig)

 

hva med widget som viser x kanal? og/eller som viser neste program man har lagt til kalenderen.

del program til twitter/facebook hadde jo vært tøft da:) fin måte å dele programmet med andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AHHH...se det ja. Måtte jo være noe sånt. Er min feil, har bare trykket på radene, men jeg tenkte jo bare på å bruke de... Slo meg aldri at checkboxene ikke virka...takk!

 

Sortering (på en bra måte) er en del arbeid, men det kommer på sikt.

 

Tusen takk til dere alle, er ikke mulig å kode uten feedback!

 

Ny versjon som jeg håper fikser en del problemer (men det er mange igjen..kræsjer fort om du vrir på telefonen f.eks). Den kan henge litt når du trykker på et program, den må da laste ned mer data (beskrivelse)...

 

QR:

http://goo.gl/L1Dxr.qr

 

Link:

http://goo.gl/L1Dxr

Lenke til kommentar

Nå funker kanalvelger ja. :)

Nice progress bar! :)

 

Du burde gjøre noe med ikonene som mangler, erstatte dem med tekst kanskje? Litt forvirrende med tre stk Nrk 1.

 

- Mulighet til å sortere kanalrekkefølge ved feks å dra opp og ned på kanal-logoen.

Støttes, men er vel ikke det viktigste.

 

Tusen takk til dere alle, er ikke mulig å kode uten feedback!

Takk for en bra app! :thumbup:

Lenke til kommentar

snip

 

Hehe, bra du fant det ut.

Jeg kommer nok selv til å lage diverse etterhvert, og feedback er essensielt. Derfor hjelper jeg ihvertfall så godt jeg kan :)

 

.
- Mulighet til å sortere kanalrekkefølge ved feks å dra opp og ned på kanal-logoen.

Støttes, men er vel ikke det viktigste.

Neinei, jeg tenker bare framtidig, jeg liker appen clean som den er jeg :)

Endret av frow
Lenke til kommentar

tiboine: Jepp, den må laste ned mer data. Er litt tradeoff, men gjør den ekstremt kjapp på hovedsida. Har forøvrig stort sett sagt det meste som er endret på hver eneste post her, er ikke så mye endringer..

 

Ny testversjon:

 

- Kan velge tilbyder (mangler Altibox)

- Vennlist vent-dialog når en åpner en kanal.

- Sikkert noe jeg har glemt, men det skal være det..

- Ikoner MANGLER på en del kanaler enda, det kommer senere (er bare så pes og kjedelig å finne fram).

 

QR:

http://goo.gl/9npPs.qr

 

Link:

http://goo.gl/9npPs

 

Regner med den kræsjer litt her og der, er fint om dere sier ifra hva dere gjør når den kræsjer om dere husker :)

Endret av SveinT
Lenke til kommentar

Regner med den kræsjer litt her og der, er fint om dere sier ifra hva dere gjør når den kræsjer om dere husker :)

 

 

- Starter man i portrait og roterer til landscape så klikker den ikke før man trykker på en knapp (Oppdater = går ut av appen, Velg kanaler = FC)

- Starter man i landscape fungerer alt helt til man roterer til portrait.

- About-teksten fungerer uansett men er feilplassert i landscape.

 

Eneste feila jeg har funnet ihvertfall.

 

 

Lenke til kommentar

Prøvde den siste versjonen som er postet her og må si at den begynner å bli akkurat det jeg trenger.

Savner litt å se flere dager fremover, men jeg regner med at det kommer etterhvert.

Har ikke funnet noen feil som ikke er nevnt i tråden fra før.

 

Eneste jeg skulle ønske var at man hadde mulighet til å velge hvilken kalender den la informasjonen i. Jeg bruker Smooth Calender Widget og har en for privatkalenderen (G-mail) og en for jobbkalenderen. Hadde vært greit om jeg kunne velge at den legger infoen i f.eks PC-sync eller hva den heter for den bruker jeg ikke til noe nå så den er tom. Hadde blitt litt mer oversiktlig hvis jeg kunne hatt en egen SC Widget for TV-programmer.

 

Ellers så er dette noe jeg kommer til å betale for når det kommer på marked og er helt stabilt. Det er jo raskere å bruke denne enn å vente på den evig trege EPG'en på tuneren.

Lenke til kommentar

Eneste jeg skulle ønske var at man hadde mulighet til å velge hvilken kalender den la informasjonen i. Jeg bruker Smooth Calender Widget og har en for privatkalenderen (G-mail) og en for jobbkalenderen. Hadde vært greit om jeg kunne velge at den legger infoen i f.eks PC-sync eller hva den heter for den bruker jeg ikke til noe nå så den er tom. Hadde blitt litt mer oversiktlig hvis jeg kunne hatt en egen SC Widget for TV-programmer.

 

Ellers så er dette noe jeg kommer til å betale for når det kommer på marked og er helt stabilt. Det er jo raskere å bruke denne enn å vente på den evig trege EPG'en på tuneren.

 

Du skal kunne velge mellom alle aktive kalendere nå (den må være markert som aktiv i kalenderen for å komme med)...får du ikke opp noe valg?

 

Ellers, programmet kommer til å være gratis (det ligger på market allerede, men en eldre/dårligere versjon). Men det kommer til å være reklame slik som nå..

Lenke til kommentar

Eneste jeg skulle ønske var at man hadde mulighet til å velge hvilken kalender den la informasjonen i. Jeg bruker Smooth Calender Widget og har en for privatkalenderen (G-mail) og en for jobbkalenderen. Hadde vært greit om jeg kunne velge at den legger infoen i f.eks PC-sync eller hva den heter for den bruker jeg ikke til noe nå så den er tom. Hadde blitt litt mer oversiktlig hvis jeg kunne hatt en egen SC Widget for TV-programmer.

 

 

Du skal kunne velge mellom alle aktive kalendere nå (den må være markert som aktiv i kalenderen for å komme med)...får du ikke opp noe valg?

 

Ellers, programmet kommer til å være gratis (det ligger på market allerede, men en eldre/dårligere versjon). Men det kommer til å være reklame slik som nå..

 

Jeg får opp velge kalender, men g-mailkalenderen er det eneste alternativet. Har fire kalendre som alle er aktive i kalenderprogrammet. Både i den medfølgende og i Business Calender som er den jeg bruker.

 

Telefonen er en Desire HD forresten. Jeg har bare en uke som Androidbruker så det er mulig det er noe jeg gjør/ikke gjør. Det er litt mye å sette seg inn i (heldigvis så er det gøy og da)

Endret av borat
Lenke til kommentar

Testet den som ligger på market.

Supersmooth! liker også at du har kategorisert kanalene i kanalvalg (kunne ha vært greit å hatt kategorier som et valg i selve tvguiden for de som har svært mange kanaler. evt at det går an å lage egne mapper/kategorier)

 

fungerer upåklagelig på galaxy tab (stock rom)

 

Edit: 5 stjerner fra meg

Endret av Stagga89
Lenke til kommentar

Nice app!

 

Men betaler gjerne for den i stedet for reklame (hint hint).

 

Endringer som gjør appen bedre:

 

Treg til å hente informasjon om kommende programmer

Endre rekkefølgen på programlista selv (eventuelt at den følger dekoderne, regner med at det blir umulig)

Endre hvilken dag man er på (fks ved å dra fingeren til venstre over skjermen går man tilbake, drar man til høyre så kommer man en dag frem)

Navn på hvilken kanal det er under logoen hadde vært konge! (Ser du alt henter ut den dataen, så burde gå fort å ordne)

 

Ellers kræsjer ikke programmet om jeg endrer retning på skjermen, ever. Har testet det mye nå. Kjører DHD med 1.7 romen fra HTC.

 

Flott app, fiks den siste lille finishen og du slår alt av apps som er på markedet :thumbup:

Lenke til kommentar

Fin app. Helt klart kommet for å bli på min telefon.

 

Jeg har et ønske som kanskje er litt mye å be om/teknisk utfordrende. Det finnes en app i market som heter G PVR. Den er stygg som bare juling, men jeg kan fjernstyre Get-boksen min med den. Hadde det vært mulig å implementere samme funksjon i din app hadde jeg lagt meg ned på kne i nesegrus beundring. Vet ikke engang om det er mulig å få til, men det er lov å drømme :)

 

Keep up the good work uansett!

Lenke til kommentar

Et par tips:

 

1. Bruk gzip kompresjon. Går ut i fra canaldigitals servere støtter dette.

2. Siden du gjør haugevis av HTTP GET forespørsler mot canaldigital.no, persist dataene du laster ned i en database. Sjekk ut SQLiteOpenHelper fra android.database.sqlite, evt bruk en ContentProvider. Det er temmelig enkelt å subklasse disse klassene, og sparer både canaldigital og brukerne for unødvendig mye trafikk.

 

Ellers en bra app!

Endret av andr0id
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...