Gå til innhold

Tilleggspoeng. Fullføre 1.gangstj. eller befal til sommeren?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg angrer veldig på at jeg ikke tok befalskolen, skal inn forsvaret nå om en uke.

 

Det jeg lurer på er om jeg skal begynne på befalskolen nå til sommeren eller fullføre førstegangstjenesten min (ferdig januar 2012), er veldig usikker. Vet det er slik at jeg får 2 tilleggspoeng for fullført 1. gangstjeneste, og 1+1 tilleggspoeng for befalsutdanning+pliktår.

 

Hvis jeg da velger å fullføre 1.gangstjenesten og begynne på befal til sommeren vil jeg få 4 tilleggspoeng totalt? Eller er det noen regler for dette?

 

Er 19 år, 20 i februar. Vil vel få litt alderspoeng også. Spør i samme slengen: Hvor mange tillegspoeng kan man maks få?

 

Vet det ble mye frem og tilbake her, beklager det. Men takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ekstrapoeng er din ytre motivasjon for befalsutdanning tror jeg befalselevåret ditt blir veldig hardt for deg. Det er ikke det du burde vektlegge, men det er ikke til å kommme bort fra at de 6-10 ekstrapoengene jeg vil ha etter Forsvaret pga befalsskolen vil være til stor hjelp.

 

Hvis du er motivert for Forsvaret og ønsker en tjeneste og minner du vil se positivt tilbake på i lang tid, anbefaler jeg deg å søke befalsutdanning nå. Angrer ikke på at jeg tok befalsskolen og anbefaler alle vennene min om det samme. Kjenner flere som bare var inne i fgtj. et halvt år før de ble BS-elever, og tok med seg både mye kompetanse, og ikke minst motivasjon (noe som er det aller viktigste å ha som befalselev). Ikke nøl med å søke, du kan alltids trekke deg hvis du finner ut at det militære livet ikke passer for deg.

Endret av WakeMe
Lenke til kommentar

Hvis ekstrapoeng er din ytre motivasjon for befalsutdanning tror jeg befalselevåret ditt blir veldig hardt for deg. Det er ikke det du burde vektlegge, men det er ikke til å kommme bort fra at de 6-10 ekstrapoengene jeg vil ha etter Forsvaret pga befalsskolen vil være til stor hjelp.

 

Hvis du er motivert for Forsvaret og ønsker en tjeneste og minner du vil se positivt tilbake på i lang tid, anbefaler jeg deg å søke befalsutdanning nå. Angrer ikke på at jeg tok befalsskolen og anbefaler alle vennene min om det samme. Kjenner flere som bare var inne i fgtj. et halvt år før de ble BS-elever, og tok med seg både mye kompetanse, og ikke minst motivasjon (noe som er det aller viktigste å ha som befalselev). Ikke nøl med å søke, du kan alltids trekke deg hvis du finner ut at det militære livet ikke passer for deg.

 

Neinei, ekstrapoengene er selvfølgelig ikke den største motivasjonen. Jeg er veldig klar for militæret nå, og ser virkelig frem til alt sammen. Bare angrer på at jeg ikke tok befalskolen, og kom til å tenke på dette med tilleggspoeng og tenkte jeg skulle spørre. Så takk for svar.

 

Skal inn i 2BN.

 

Jeg tror jeg skal starte nå med en gang til sommeren, men jeg liker å fullføre det jeg starter på. Det beste er vel å se det an frem til April, så får jeg bestemme meg da om jeg skal søke eller ikke!

Lenke til kommentar

Vinterkontgent i 2.BN gjør deg nok veldig godt rustet til FOS, så det er bare å kjøre på. Det er viktig å ha full innsats da tjenesteuttalelsen din vektlegges veldig av opptaksoffiserene. Det er absolutt ikke alle som søker fra fgtj. som blir invitert til FOS, og kravene som stilles for menige er også mye større enn for de som ikke har vært inne før. Ønsker deg lykke til, og det er bare å spørre hvis du lurer på noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...