Gå til innhold

Syk ørkenrotte


Anbefalte innlegg

Den ene ørkenrotta mi, Katrine, spiste veldig lite på søndag så jeg bestemte meg for å følge litt ekstra med på henne..

Igår spiste hun fortsatt veldig lite og så veldig pjusk ut, samtidlig som hun var litt kjølig. Jeg laget maten hennes om til grøt og ga det til henne, da ble hun mye bedre i noen timer men så fortsatt ikke helt bra ut.

 

Idag(natt) spiser og drikker hun normalt, hun tisser normlat og lorter normalt. MEN hun er enda tynnere, hun løper rundt i ring og ser ut som en hund som vil fange halen sin, øynene hennes er klistret sammen og hun oppfører seg helt merkelig. Hun prøver å stelle seg selv men da faller hun bare..

 

Hun er i sykeburet nå, det er ca. 20grader på rommet hun er i og hun har en 'varmeboks' i buret som hun kan legge seg på om hun blir kald, har et teppe delvis over buret hennes også. Hun er ikke kjølig eller noe nå, og hjerte virker normalt.

 

Tenker kanskje at det kan være en cyste, men det forklarer ikke øynene..? Noen som aner hva det kan være?

 

Edit: Skal selvsagt ta henne med til veterinær idag men opplever ofte at google og forum er til mye mer hjemp en en veterinær som ofte ikke har hørt om ørkenrotte før..

Endret av Nochan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veterinæren snakka om hvor vanlig luftveisproblemer er hos rotter... Det er en gerbil, ikke en rotte.. :dontgetit:

Veterinæren hørte mye på henne med en sånn greie men hun hørte ikke noe.. Hun skal gå på en kur mot luftveisproblemer i over en mnd så håper hun blir bedre nå.

 

Dakar Katrine Alice har gått ned 20g... Fra 70g til 50g

Endret av Nochan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...