Gå til innhold

Mitt Abit NF7-S V2.0 sliter fælt


Anbefalte innlegg

Mitt Abit NF7-S V2.0 sliter med å finne min MAXTOR 120GB Dimond9

S-ATA. Har noen hatt dete proplemet før? Når jeg booter pc'n går inn i bios den finner ikke no på Primery IDE den finner kun CD'romen men ingen HD, prøver innstalere Windows XP men ingen HD og lagre på :cry:

Hva skal jeg gjøre har prøvd innstalere drivere til S-ATA men jeg trur jeg må få innstalert XP først, men under innstalasjon får jeg tilbud helt i starten trykk F6 for å innstalere RAID osv. jeg trykker F6 som en vill man og holder den inne, men den vil ikke innstalere drivere fra floppy..... :cry:

 

jeg trenger seriøst hjelp,!

 

Takker meget for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her quote: > Til S-ATA disker fra Seagate og Maxtor trenger du overgang til "gammel" strømkontakt. < D.v.s. overgang fra 4-pin til 15-pin Her

 

Hvis jeg husker rett:

Når du omsider har fått denne overgangen, og trykker F6: ha også driver-cd'n for hovedkortet inne ( cd-rom som first boot device, S-ATA enablet og hdd som 2nd ), da laster chipset-drivere/ kontrollere og installasjonen av OS fortsetter.

 

Hvis dette går greit, "first thing" etter basisdrivere er påplass, og device properties er fri for konflikter/ mangler, anbefaler oppdatere Bios.

 

Oppdatering av Bios har jeg aldri gjort uten en hdd og OS påplass, men mulig det lar seg gjøre kun fra floppy, uten OS inne ?

.

Lenke til kommentar

Du har sannsynligvis tilgang til internett fra en annen maskin siden du er her og har problemer. :wink:

 

Last ned siste biosversjon og legg inn den. Det trenger du kun en diskettstasjon for å få til.

 

Last ned de nyeste driverene for sata raiden og legg de på en diskett.

 

Du vil ikke finne sata enhetene i den vanlige biosen. Du må påse at sata raiden er slått på. Så vil enheten(e) bli funnet i sata biosen som kommer etter den vanlige biosen. Vises harddisken der så er det ok.

 

Når du starter WinXP installasjonen så trykker du F6 og bruker den disketten du lagde isted med sata driverene til å legge inn sata driveren.

Lenke til kommentar

Installerte samme disk på NF7-S hovedkortet mitt i går.

Alt jeg gjorde var å koble til strøm og SATA kabler, samt enable SATA i BIOS. Windows XP fant disken med en gang. Lagde en partisjon og formaterte. Alt virker fint og den er rask!

 

BTW: Hadde allerede installert Win XP og Nvidia 2.03 drivere

Lenke til kommentar
Installerte samme disk på NF7-S hovedkortet mitt i går.

Alt jeg gjorde var å koble til strøm og SATA kabler, samt enable SATA i BIOS. Windows XP fant disken med en gang. Lagde en partisjon og formaterte. Alt virker fint og den er rask!

 

BTW: Hadde allerede installert Win XP og Nvidia 2.03 drivere

1. Hva var egentlig utgangspunktet ditt ? ( til forskjell fra en med kun tom s-ata hdd )

2. Brukte du også en strømkontakt overgang til s-ata disken ?

 

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...