Gå til innhold

Store problemer med nytt A7n8x deluxe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som dere sikkert ser, så har jeg gått til anskaffelse av overnevnte kort fra Asus. Lurer nå på om dette var et spesielt klokt valg, da dagen i dag har vært en av de mest frustrerende i mitt liv.

Søker derfor råd hos dere, og håper det er grunnet brukerfeil, og ikke at kortet er så dårlig som det kan virke som nå....

Her er min lille historie:

Kjøpte egentlig kortet for en og en halv uke siden, men rakk aldri å få det inn i kabinettet før Roskilde.

Kom hjem for to dager siden, og bestemte meg for å sette det inn i går.

Det gikk jo greit nok det, men ved oppstart skjer dette:

1: Får som så mange andre beskjed om at: "Cpu fan not detected", fra den irriterende kvinnestemmen.

Dette er i og for seg ikke noe problem, da den booter uansett.

2. Ved eventuelle endringer i bios klikker alt, og pc`n nekter å boote. Må derfor resette biosen. Dette gjør det umulig å kjøre med rett hastighet på cpu osv.

3.Ofte bluescreens ved oppstart.

4.Helt syke temperaturer i Windows (er det ikke pcprobe asus bruker) Sitter vertfall med en angivelig temperatur på 70-80 grader på cpu. Dette til tross for at jeg sitter med en volcano 9 vifte.

5.Ved installasjon av nye programmer, som krever en restart, eller ved bare å restarte pc`n må bios nullstilles før den i det hele tatt booter. Skjer også at den ikke gidder å boote da heller, og "krever" at jeg slår pc`n av ørten ganger før den reagerer.

Er sikkert mer, men dette er i hovedsak de problemene jeg har kommet over i løpet av dette døgnet.. Noen gode tips her? Har mest lyst til å kaste det ut vinduet mitt, men det har jeg ikke råd til...

Sitter med mitt gamle Msi kort nå, og da er alt dønn stabilt....

Litt specs er kanskje en fordel å føre opp også:

Xp2100

Ati Radeon 9700 pro

2x512 DDR, Twinmos 2100, Cl2,5

2x120 gig + 1x80 gig Wd hd

Audigy2

Takker på forhånd til alle som har noe å bidra med.

-Gorth-

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...