Gå til innhold

treng hjelp, hvordan få minne opp til 1600 mhz


Anbefalte innlegg

hei kunne noen ha hjulpet meg, du skjønne jeg har oc cpuen til 4 ghz men kordan får jeg ramen til å stå på sin stock clock 1600 mhz, i bios står den på 1339, har du noe forslag eller om vi kunne ha prate på msn, ka jeg skal sette i bios for å ha den på 4 ghz, minne på 1600 mhz 100% stabilt

 

hovedkort er

rampage III formula

 

Intel I7 950

 

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 12GB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva har max volt å seie? att man setter ned levetiden litt på noke man kaster stort sett før det er ødelagt fordi de "nye" trenger en kraftigere pc?

 

Tar alltid slike ting med en klype salt, da de stort sett er satt med god margin.

 

Men til trådstarter så går et jo an å teste seg fram, trenger nødvendigvis ikkje å hoppe rett opp på slik QPI volt uten å teste under først.

Men minhund kan godt ta over da eg hoppet av intel bølgen før core i7 etc vart lansert :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker 1.32 qpi volt for 12gb ram 17xx cl6. Samme bruker jeg til 6gb ram med 2000mhz og cl6.

 

 

 

 

Har ikkje sjekka hvor lavt egentlig jeg kan ha qpi, men har tatt det litt på "gefylen" Pc`en er stabil med 1.32 og det er det viktigste :p

 

 

 

 

Det er en del på XS som har kjørt qpi volt på godt over 1.5 i flere mnd uten at det har tatt skade av det. Men "in the long run" så er det litt uvisst.

 

 

 

 

Jeg liker meg under 1,35v iallefall. Volt på cpu kan også virke inn på ram mener jeg på. Så kjører man høy minnehastighet eller 12 gb ram, så kan det være at man må ha litt høyere volt på selve cpu også.

 

 

Lenke til kommentar

Selv syns jeg man kan holde seg under 1.35 på QPIen. Vil ikke anbefale noen å holde en QPI på over 1.4 for en 24/7 klokk.

 

Du må også huske her at dette er Vengeance rammen, som er spesifisert til å kjøre på 1.5V drambus, i stedet for 1.65. Jeg hadde blitt seriøst skuffa om han måtte over 1.65

 

CPU og ram V bør vel være innenfor 0.5 V av hverandre, men det skal da pent gjøres å overstige det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...