Gå til innhold

HVordan får man iTunes til å åpne seg automatisk når man kobler til iPhone.


Anbefalte innlegg

Tidligere har min iTunes åpnet seg automatisk når jeg kobler til iPod eller iPhone. Det gjør den ikke lengre...litt tungvint det. Noen som har tips om hvordan man fikser det. Har gått inn i Hjelp og søkt, men ikke funnet noe. Jeg får ikke til å krysse av det valget i min iTunes, det lar seg ikke klikke på...., se bildet:(altså jeg ville fått til å krysse av der det står: åpne iTunes...etc)

post-92574-0-92930800-1294000996_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å reinnstalere iTunes?

Der har du vel et poeng ja..for det er vel med det samme man setter opp programmet at slikt må settes. iTunes åpner seg når jeg setter inn en CD for ripping, det er haket av for det...men nå vet jeg ikke om jeg får enda mer problemer om jeg avinstallerer og reinstallerer iTunes på nytt. Er redd for å rote til de andre innstillingene og biblioteket mitt. Da er det bedre å ta den lille ekstra-jobben å åpne iTunes når jeg har koblet til iPhone. (Hvis det ikke går an å sette på dette valget i ettertid)

Lenke til kommentar

1)

I Itunes gå inn på Rediger-Instillinger-Enheter.

Ta bort hake for "Hindre at iPod-, iPhone- og iPad-enheter synkroniseres automatisk"

Klikk OK.

 

2)

På Oversikt siden er det nå mulighet for å huke av "Åpne iTunes når denne iPhone-enheten kobles til". Huk av og klikk Bruk.

 

3) Gjenta punkt 1, men huk av dersom du ikke vil at det skal synkroniseres automatisk.

 

Ovenstående kan også gjøres dersom en ønsker å hindre iTunes i å starte automatisk, men da fjerner en selvfølgelig haken i punkt 2.

 

I Windows Kontrollpanel har en ytterligere muligheter for å styre hva som skjer når iPhone tilkobles. Dette finner en under Autokjør. (Finn autokjør i kontrollpanel ved å skrive i søkefelt oppe til høyre, eller bytte til klassisk visning).

Lenke til kommentar

Takker, aiwuser, er kanskje på rett vei nå...men ikke alt stemmer. Når jeg tok av den haken "Hindre", så fikk jeg til å hake av for "Åpne iTunes"...men når jeg går tilbake for å "sette på plass" den haken "Hindre" igjen...kommer med en gang bort den haken jeg har satt for "Åpne iTunes".. Gikk også inn i Autokjør, der står Windows Utforsker som standard for iPhone, og det var ingen iTunes å finne i rullemeny. Det var det derimot for CD/lyd..slik at iTunes åpner seg når jeg setter inn CD.

Det rare er at når jeg nå kobler til iPhone så åpner BÅDE utforsker seg og iTunes...men det er OK slik, ingen av de to hakene er altså på plass...likevel funker det, merkelig.

Lenke til kommentar

Når jeg tok av den haken "Hindre", så fikk jeg til å hake av for "Åpne iTunes"...men når jeg går tilbake for å "sette på plass" den haken "Hindre" igjen...kommer med en gang bort den haken jeg har satt for "Åpne iTunes"..

 

Det er bare slik de to funksjonene er knyttet sammen. Ikke særlig intuitivt men oppskrifta over funker.

 

Gikk også inn i Autokjør, der står Windows Utforsker som standard for iPhone, og det var ingen iTunes å finne i rullemeny. Det var det derimot for CD/lyd..slik at iTunes åpner seg når jeg setter inn CD. Det rare er at når jeg nå kobler til iPhone så åpner BÅDE utforsker seg og iTunes...

 

I Autokjør kan en velge hva som skal skje når en bruker et medium (cd, dvd, bilder etc.) eller en enhet eks. iPhone. Du har satt at når du setter inn en cd, så skal iTunes brukes til å spille av, derfor åpner den seg. I autokjør under enheter skal du ha din iPhone og der er det da valgt "Åpne enhet for å vise filer med Windows Utforsker". Hvis du ikke ønsker dette, kan du her velge "Ikke gjør noe".

 

Itunes bruker et eget hjelpeprogram som styres av de valg du gjør i de 3 punktene nevnt tidligere. Dette programmet kjører i bakgrunnen og bruker endel ressurser og gir litt økt oppstartstid. Noen velger det bort fra å starte med msconfig dersom de ikke er interessert i at iTunes skal starte når iPhone kobles til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...