Gå til innhold

fylla har skylda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Jeg skjønner godt hva du mener! Jeg drikker selv, men synes ofte det kan bli kjedelig da det ikke er mulig å tilbringe tid med bekjente på en ukeslutt uten noen former for rusmidler inne i bildet. jeg savner slik det vare før, da vi var kreative og fant på andre ting vi kunne gjøre i stedet for rus.

 

jeg vet ikke helt om jeg bidrar her, men ville bare si at jeg er enig med deg!

Lenke til kommentar

Forstår deg godt :) Det som er så dumt er at folk bruker så mange år på å lære seg å drikke fornuftig! For min del er alkohol en måte å løsne litt på noen hemniger slik at det blir lettere å komme i kontakt med nye folk. Dessverre er det mange som ikke klarer å lære av de gangene man blir helt drita og havner i grøfta, for det er VIRKELIG ikke kult å bli stupfull. Man balanserer på en knivsegg når man drikker, og faller du først av er det en lang vei ned. Har selv opplevd det ett par ganger, og det er skummelt å tenke tilbake på hva som kunne ha hendt :( Men du kommer ikke utenom alkohol i vesten, så hvis du ikke vil flytte til Saudi-Arabia, må du nok finne en måte å takle drikkekulturen på. Mine tips ;) :

 

1: Ta initiativ til å finne på ting som ikke involverer alkohol slev! Jeg tror nok en god del heller vil finne på noe morsomt og kreativt enn å dra ut på byen.

 

2: Det er sjelden man drar rett ut på byen uten å vorse først, og her går det fint an å ha en samtale med både kjente og nye folk :p Det er nesten alltid god stemning, og folk er ikke blitt for fulle enda. Når resten skal videre, så kan du jo gå hjem hvis du ikke gidder å bli med ut. Hvis du er lei av å få spørsmål om hvorfor du ikke drikker, kan du jo ta med deg en øl å sippe til/ha i hånda. Hvis det er en hjemmefest, så går det også helt fint å ikke drikke noe. Da må man bare finne et rom som ikke er superbråkete og overfullt, kjøkkenet er alltid et bra sted å henge :)

 

Jaja, da fikk jeg sagt det. Håper noen får ett eller annet ut av det XD

Lenke til kommentar

Er enig me dere.

 

Var aldri en av de som festa så mye som "fjortis", ble kanskje 4-5 ganger i året.

Hadde et år me mye fyll første året jeg bodde i Budapest, men ble drittlei og siden det har det vært lite. Det gir meg null og nada, og for min del er det bortkasta penger.

Går gjerne på vors hvor man kan snakke sammen og sånn, men drar stort sett hjem når de andre drar ut.

Her i Budapest er det heller ingen røykelov, så utestedene blir rimelig røykfulle i løpet av en kveld, og når jeg hverken drikker eller røyker blir det ganske ubehagelig.

Lenke til kommentar

jeg hater å bruke penger på fyll, jeg hater å danse, jeg hater allsang aka flerstemt ralling, jeg hater at man ikke kan føre en fornuftig samtale med noen når man er "UTE", jeg hater musikken som blir spilt. jeg hater at "UTE" er et eneste stort kjøtt-marked.

 

Snakker vi emo-tendenser? Eller er dette innlegget et sent ungdomsopprør?

 

Jeg er ytterst uening med deg, og ville mye heller brukt tiden min på å feste, enn å sitte hjemme og ikke gjøre noenting. Fest for meg er gøy, og man kan være sosial samtidig. Er fint mulig å ha en vanlig samtale med noen på fest, siden det er bare i 14-årsalderen man drikker seg totalt dritings og ikke er i stand til å snakke.

 

De aller fleste har eksperimentert såpass at de vet når grensen blir nådd. Ikke mange som drar på fest for å bli drita, men for å sosialisere og ha det gøy.

Lenke til kommentar

Jeg er så absolutt enig med deg, Alieu.

 

Festing interesserer meg veldig lite. Jeg har vært på en del fester gjennom årene, og blir gjerne med når venner av meg inviterer til fester som inkluderer middag og andre ting som innebærer å hoppe rundt og "danse" til musikk som for meg ikke går under kategorien musikk. Nå har det seg slik at alle fester inkluderer det sistnevnte, og etter middag og den perioden hvor det faktisk er mulig å snakke med folk når de ikke er veldig påvirket av alkohol, takker jeg for meg og vender hjemover. Å se på at vennene mine blir "forvandlet" til helt andre personer uten hemninger, med en bortimot ny personlighet er ikke noe gøy. For meg er de ikke lenger vennene mine.

 

Mange bruker alkoholen som en måte å lettere komme i kontakt med folk. For meg er det ikke slik. Jeg har ikke vansker med å prate med folk, men på fester har det seg slik at det er ganske vanskelig å holde en samtale, og jeg har null interesse å snakke med en person som for øyeblikket ikke har sin egen personlighet, og mest sannsynlig ikke kommer til å huske at samtalen skjedde dagen etter.

 

Det eneste jeg liker ved fester er at jeg blir kjent som "han som alltid tar med en sixpack glasscola".

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er selv i 16års alderen, og tenker litt det samme... Til slutt ble det til at jeg måtte "ty til flaska" jeg og for å enge med.. Ganske kjipt, egentlig. Jeg er av typen som liker og kose oss alle sammen, prate o.l istedet for å høre på syremusikk mens man balanserer på 15 cm høye stolper og """"danser"""" med 4 shots innabords.. Men sånn går no dagan.

 

I Norge er vel festkulturen alt for utbredt blandt ungdom fordi alkohol er lett tilgjengelig og det ikke er ulovlig å konsumere alkohol uansett alder.

Lenke til kommentar

Ble ganske asosial i midten av tenårene pga at jeg foretrakk andre ting enn å snakke om hvor full jeg var i helga på man og tirs mens ons og tors ble brukt til å snakke om hvor full man skulle bli til helga. Små plasser er no dritt sånn sett. Men så flytta jeg og fant noen ordentlige venner som jeg faktisk hadde mye til felles med. Vi fester en del og drikker, så min lærdom var vel det at det ikke nødvendigvis ikke er så mye det å drikke som var problemet, men folak man drakk med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...