Gå til innhold

ASUS G73JW kontra Macbook pro. Noen Erfaringer?


Anbefalte innlegg

På utkikk etter et skikkelig monster av en pc til en ok pris.

 

Var egentlig ute etter en macbook pro for musikk innspilling, men mister da muligheten til noe særlig spilling samt at for å få noe duganes så blir denne dyrere enn det smaker.

 

Jeg ser at for ca 12-13K får jeg en i7 quad som kanskje også vil være genial å ha til musikkproduksjon og filmredigering, samt at jeg får et skjermkort som sparker. Kjøleløsningen ser god ut og pc'en har veø egentlig bare fått gode kritikker.

 

Jeg får en råere maskin til en mindre penge om jeg kjøper denne kontra en mbp 15 med 2,4 i5.

 

Spørsmålet er, hvordan oppleves pc'en? Hvordan er den generelle byggekvaliteten? Hvordan framstår skjermen i forhold til lys etc? Hvordan er tastaturet? Og hvor varm opplever dere at den blir utvendig? Støynivå?

 

 

Mvh. Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har den ikke, men kjenner en som har.

Det jeg har sett er at du må skaffe 460-utgaven, ATI-utgavene har masse trøbbel med skjermkorten.

Skjermen bare dør.

 

Du klarer ikke finne veske til den så du må kjøpe postbud-sekk.

Skjermen er høyglans og reflekterer all lys på jorden.

Den er stille og kjølig, kablen som følger med er på størrelse med en brødrister og er tung.

 

Men det er maks ytelse / pris , skal ha en jeg også.

Endret av War
Lenke til kommentar

Takk for svar. Ati er uansett uaktuellt for meg. Har god erfaring med Nvidia. Er klar over at pc'en er stor.

Har hatt en multicom Kunshan 17" med 8800GTX kortet som var helt rå bortsett fra at det var noe galt med strømstyring til skjermkort, cpu og nettverkskortet. Tok ikke inn nok strøm til å fungere optimalt. Maskina hadde god kjøleløsning, men bråkte noe inni helvete.

 

Har hatt en XPS 15 i 3 år nå som ikke har levert topp grafikk, men fungert helt supert. Asusen ser ut som et bra monster, så mulig jeg prøver den. At skjermen reflketerer lys gjør ingenting, har hatt slike skjermer før og fungerer helt topp inne, hvor den skal brukes.

Lenke til kommentar

Jeg har den ikke, men kjenner en som har.

Det jeg har sett er at du må skaffe 460-utgaven, ATI-utgavene har masse trøbbel med skjermkorten.

Skjermen bare dør.

 

Du klarer ikke finne veske til den så du må kjøpe postbud-sekk.

Skjermen er høyglans og reflekterer all lys på jorden.

Den er stille og kjølig, kablen som følger med er på størrelse med en brødrister og er tung.

 

Men det er maks ytelse / pris , skal ha en jeg også.

Den med ATI selges ikke mer. Den het G73JH. Det er JW som selges nå og den har Nvidia :)

Og det stemmer ikke at man må ha en postbudsekk. Jeg har en targus-sekk som passer perfekt!

Jeg satte i en SSD i G73JW'en min og den er så godt som lydløs :new_woot: Jeg vil absolutt anbefale G73JW, og jeg er kresen på laptoper :!:

Lenke til kommentar

Ser ut som alle SIBA butikkene har den inne , var selv på Jessheim for noen dager siden og kjøpte meg en. Var ikke noe problem å prute 1000 kroner på prisen , fikk den for 11995

 

 

Takker, men så ut som du var heldig. - Den er utsolgt igjen, midlertidig riktig nok, så de får den vel inn igjen om ikke lenge.

Lenke til kommentar

Tok en helomvending her i sted. Har funnet ut at jeg kjøper meg en duganes maskin for skolearbeid og lett musikk-innspilling og heller invisterer i en desktop når den gamle xps 15" tar kvelden.

 

Det ble altså en Macbook pro 13" med den utdaterte core 2 duo'n på 2,4 ghz. Jeg fikk den en snau 1000 lapp billigere gjennom studenttorget. Kommer til å bruke den siste 1000 lappen på 8 gb ram da jeg skal kjøre en del plugins ved musikkopptak. Kommer muligens senere til å sette inn en litt mindre ssd hvis jeg finner det for godt.

 

Samboeren min har forøvrig også en lik mbp som jeg synes er helt fantastisk og fungerer utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...