Gå til innhold

På utkikk etter en laptop av merke og modell Sony Vaio - Noen tips?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter en laptop av merke og modell Sony Vaio.

 

Primærbruk er generelle kontoroppgaver, softwaredev, filmvisning, musikk.

Den må kunne kjøre Windows. Det er uhyre viktig at den takler Tetris. Sist men ikke minst er det viktig at batteriet som er i laptopen kan lades opp med en tilhørende lader - finner denne muligheten veldig hendig.

 

Den skal være portabel, <15"

Ha god batteritid (5t+)

Koste under 8 000,-, mulig 10k

HDMI is important as well.

Om den kan kjøre programmer som f.eks. spillet Portal - gjerne Portal 2 - er det fantastisk, men langt fra påkrevd fra min side.

 

BluRay, ikke nødvendig, men Sony har jo en tendens til å dytte det inn i alt de selger.

 

Design er likegyldig, liker alle Vaiovariantene.

 

De som selges på butikkene i Norge, har de norsk tastatur eller er det amerikansk/europeisk versjon med labels?

 

Er det ellers noen tips til andre merker og modeller er det bare å komme med det :)

Epler er jeg ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E-serien burde passe deg bra. Har selv en 14" og er veldig fornøyd med den, ikke den kraftigste spill-PCen i prisklassen, men skjermen og designet oser kvalitet. Funker mer enn bra nok til filmvisning og musikk, HD er null problem og maskinen er generelt kjapp. Det negative er vel eventuelt batterilevetiden, usikker på hva Sony oppgir, men min klarer hvertfall ikke fem timer i strekk under vanlig bruk. Mulig de andre versjonene i E-serien er bedre her.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det er kvaliteten jeg er ute etter, så det passer meg utmerket.

Jeg vet ikke helt om det blir E-serien, da batteritiden kanskje ikke er av nevneverdig karakter, men den virker ellers interessant på alle punkter. :)

 

Oppfølgingsspørsmål: hvordan er tastaturet?

Lenke til kommentar

Hei,

 

har lagt merke til at DustinHome.no kjører et knakende godt tilbud på en 13,3" Vaio som iaf fikk veldig bra anmeldelse fra notebookcheck.com

 

SONY VAIO Y21

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010447990.aspx

 

http://www.notebookcheck.net/Review-Sony-Vaio-VPC-Y21S1E-Subnotebook.33749.0.html

 

ganske mye lavere enn den prisklassen du ser etter, men tenkte jeg skulle dele den med deg for det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...