Gå til innhold

Kjøp av ny spill PC. Rask, stille. Under 20k


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ser for meg følgende pc oppsett. Har også vurdert AMD og ATI, men syntes ikke noe særlig om catalyst driverne, og faller heller på intel og nvidia.

Forslag til endringer mottas med takk :-)

 

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

Corsair HX 1000W PSU

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950

ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366

CoolIT Systems OEM ECO A.L.C. CPU Kjøler

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

MagicView iMono CS-420 USB 2.0

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6 Gb/

 

Har valgt i7-950 ettersom den er 5734,- billigere enn i980. i950 gir også mest value for pengene etter det jeg har lest av tester.

Har satt dette opp gjennom: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10427

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke mye? Viss ikke er det overkill med rampage 3.. Ellers vil jeg bare si at det er en del billigere viss du kjøpe alle delene selv fra for eks. dustin. Satte opp en liste med det fleste av delene, unntatt 12gb ram Prisen ble da under 17k og det var med en bedre CPU kjøler og harddisk. Ta en titt selv

En rask liste jeg satte opp så du må bare kommentere. Mangler optisk drev, men det er bare en hundrings ekstra uansett.

 

Viss du har tid til å vente så kan det være at det nye cpu-generasjonen til Intel (sandy bridge) vil være bedre for deg. Ikke mer enn et par uker unna :)

Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemelding!

 

Vedr. sandy bridge så tar det vel noe tid før det blir tilgjengelig her hjemme? Og jeg kan istedet for på et senere tidspunkt erstatte i950 med ny prosessor?

Komplett får ikke skjermkortet på plass før første uken i januar, så jeg kan jo godt vente til etter vi vet hva som kommer..

 

Ja systemet ligger på en ca 18.000,- hos komplett, og da slipper jeg å bygge dette selv :-)

Lenke til kommentar

Sandy Bridge greiene somkommer nå utpå nyåret skal erstatte 1156 med 1155 i første omgang. Her prates det om å oppgradere til i7 system. Arvtageren til i7 eller 1366 sokkelen kommer antagelig rundt neste Jul hvis man skal gå ut i fra det roadmappet jeg så her på forumet ett sted.

 

Så for all del gå for i7 ;). Skal man sitte hele tiden å vente på noe nytt kan man sitte lenge, nettopp fordi det kommer noe nytt HELE tiden.

Lenke til kommentar

Sier bare Revodrive

800 kr dyrere, men utvilsomt verdt hver krone. Viss du har råd ville jeg gått for den

 

Ser dette.. Da er det eneste problemet at komplett ikke leverer den, og jeg har ikke bygget pc på mange år :o

Har lett litt, men finner ingen "guide" her, noen som har en link? Vet det "bare" er å følge informasjonen som følger med, men å lese seg litt opp før jeg bestemmer meg hadde vært greit. Ser at Revodriven er å plugge i, men det er primært resten av byggingen som er utfordringen.

 

Har noen av dere forresten erfaring med å da å sette på vannkjøler for skjermkort og?

Hvis jeg går for å bygge selv, så kan jeg jo like gjerne kjøpe vannkjøler til skjermkortet..

 

Så for all del gå for i7 ;). Skal man sitte hele tiden å vente på noe nytt kan man sitte lenge, nettopp fordi det kommer noe nytt HELE tiden.

 

Det var det jeg også tenkte :) Har nok ikke tålmodighet til å vente ekstremt lenge på noe nytt. Den jeg har nå bråker som et uvær (gammelt skjermkort) og er relativt treg.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger!

Venter i spenning på Sandy Bridge, får jo se hvor lang tid det tar før det er mulig å oppdrive her hjemme og.

Har lest endel og det virker jo lovende, kjipt at det må nytt hovedkort til også. Men ventetiden er jo ekstremt lang for LGA2011 :ermm:

Endret av Shaeltal
Lenke til kommentar

Etter å ha grublet litt frem og tilbake og sett på forskjellige løsninger, ender jeg nok opp med følgende:

 

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

Corsair HX 1000W PSU

Intel Core? i7 Quad Processor i7-950

ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366

CoolIT Systems OEM ECO A.L.C. CPU Kjøler

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9

ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

Intel® X25-M SSD 120GB 2,5"

WD Caviar® Black 2TB

 

Fra komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...