Gå til innhold

Geil pc3500 golden dragon, har den "heatsink"

Raz

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hepp, fikk mine geil golden dragon ddr3500 i dag. Disse har en slags plastplate limt fast på minnechippene. Trodde disse brikkene hadde kjøleribber noe ala corsair jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, den har ikke no form for heat sink, og den plast greia rundt har jeg hørt er for beskyttelse/statisk elektrisitet osv..

Aha, men skal denne være på under bruk eller må jeg fjerne den før jeg setter brikkene i pc'en?

Skrevet

Må si at jeg er skuffet over den testen egentlig. Det hadde vært på sin plass å bruke et hovedkort som kan gi mer enn 2,8v til minnet da Geil minnet så absolutt trenger mer når det overklokkes. Dessuten er PC3200 brikkene 5ns, PC3500 er 4,5ns og PC3700 er 4ns såvidt meg bekjent. Ikke 5ns for alle som Ocshoot sier.

Men det er godt å se at det er flere enn meg som har problemer med å få disse minnebrikkene til å funke med aggressive timinger. Ikke at jeg på noen som helst måte klager på ytelsen de levere med de timingene jeg klarer å kjøre stabilt på.

Skrevet

Har kjørt samme testene som Byggern, og får helt andre res jeg kjører mine stabilt på 472 mhz, dette har jeg ikke vert i nerheten av med feks corsair xms.

De plastdekslene som er på sidene av disse brikkene skal vere på,de trenger ikke kjøleribber da disse nesten ikke utvikler varme.

Det stemmer at de ikke eer så glade i aggresive timinger ,men de er også utgitt med en timing på 2-6-3-3 dette på std hastighet denne timingen klarer de da også,skal du klokke dem må du forandre timingen .Hadde jeg hatt muligheten til å satt volten til 3,1 som de er beregnet på ville de nok ha godtatt en mer aggresiv timing.

Til sammenligning har de nye Corsair 3700 brikkene en std timing på 3-8-4-4 og er langt fra så raske som disse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...