Gå til innhold

Overvåke oppetid på min ISP


KriB

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten disputt gående med internettleverandøren til mitt borettslag.

Jeg er styreleder og vi har en fellesavtale med leverandøren. Dette gjør at alle i borettslaget ringer til meg når nettet er nede, og ikke til leverandøren. (Hjelper ikke at de ikke tar i mot feilmeldinger etter kl 20:00 og i helger, men...)

 

Jeg ønsker å trykke på leverandøren for å få hevet kvaliteten og trenger derfor et verktøy som jeg kan ha kjørende på egen pc, som så jevnlig sjekker og logger tilgjengelighet til forskjellige sites. Resultatene vil jeg bruke internt i selskapet og mot leverandøren.

 

Jeg har googlet og googlet, men de jeg finner gir meg bare programmer som kan sjekke oppetid for "min nettside", men jeg har ingen. Noen som har forslag for et verktøy som kjører fra Windows pc?

 

Andre forslag til hvordan dette gjøres mottas med takk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok litt vanskelig å sitte å måle dette lokalt på din pc og vise dette til leverandøren. Hvordan kan du garantere at din PC / programvare på pcen er 100% stabilt?

 

Ikke bli overassket om du får den i fleisen når du kommer med dette.

 

Det beste uansett er nok om du ringer til leverandøren og tar feilsøk med dem. Hvis det f.eks er fiber kan de koble på utstyr for å sjekke kvalitet på linjen.

 

Litt rart det gjelder hele borettslaget? Høres veldig spesielt ut.

 

90% av sånne feil ligger som regel på egne switcher, pcer eller nettverkskabler. Og brukes det trådløst nett er det en helt annen historie. Wifi blir påvirket av andre wifi signaler og det er problematisk i BRL spesielt da. Mange som bor nærme hverandre.

 

Anyway her er det et program du kan benytte hvis du vil sjekke litt, litt spennede kan det også være :)

 

http://www.pingplotter.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...