abene Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Med Surfkeys slipper du musen på nettet. Les mer
Luske_Ludvig Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Hei! Smart å sette fokus på mindre musbruk. Kan programmet styre kursor også? I firefox kan disse scrolle/ surfefunksjoner styre uten denne "appen". Jeg benytter allerede piltastene og pg up/down for å scrolle. Alt+D for å skrive ny adresse osv.
Arve Systad Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Har med enkelhet kunna surfe utelukkande med tastatur i Opera i ganske lang tid.
joerlend Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Ja, det er, som det står i artikkelen, mulig å styre Firefox med tastaturet i dag. Det står jo så tydelig i artikkelen... Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å gå glipp av det. Dette tillegget lar deg konfigurere tastatursnarveiene.
Luske_Ludvig Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Jahh, da var surfkeys installert. U og O var jo grei. (I tillegg til alt+D og piltastene som firefox allerede har). Men så var det kursoren da... Får lete litt til...
ViktigLemma Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 For å surfe helt uten mus og kun ved kommandoer, bruk pentadactyl. http://dactyl.sourceforge.net/pentadactyl/ Kommandoene er velkjente for de som bruker Vi/Vim. Man får større kontroll av engen browse-opplevelse. Man kan for eksempel skrive egne snarveier i konfigureringsfilen pentadactylrc. Hvis jeg vil slå opp et spansk ord, "hola", skriver jeg for eksempel bare :sp hola og dette tar meg direkte til http://www.spanishdict.com/translate/hola Det tar noen uker å bli vant med men etter det er det bare gain gain gain.
hlnd Skrevet 27. desember 2010 Skrevet 27. desember 2010 Har med enkelhet kunna surfe utelukkande med tastatur i Opera i ganske lang tid. Var det jeg tenkte selv, også. Bruker generelt ikke touchpad i det hele tatt ved nettlesning og Opera. Aktiver enkelttast-snarveier, så har du fanehåndtering med 1,2, ctrl (shift) t, ctrl f4, ctrl (shift) tab, scrolling med pgup, pgdn, piltaster, end, home. Lenker med shift+piltaster, og (ctrl shift) enter for å åpne (i ny bakgrunnsfane). Med alt d og ~40 søkemotorer går ting med grei fart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå