Gå til innhold

Batteriproblem asus Ul30VT


Snibler

Anbefalte innlegg

Etter jeg brukte laptopen på toget med batteri kom jeg hjem og satte laptopen på lading, da jeg skulle ta den med meg opp på stua på batteridrift kuttet den med engang jeg tar ut ladekabelen.

Etter x-antall forsøk skjer det hver eneste gang, laptopen nekter og gå over i batteridrift liksom. Har prøvd å ta inn og ut batteriet, batteriet registreres i windows på 98%.

 

Laptopen starter heller ikke bare på batteri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har ett tilsvarende problem med min Asus UL30VT. Mitt batteri har begynt å tukle, ved normal batteridrift har det nå begynt å forekomme en meget ustabil drift. Til tider skrur den seg bare av. Nå har jeg også begynt å få feilmelding om at jeg bør/må bytte batteri. Den er ett år gammel!!! Er dette vanlig?

 

Samtidig så sliter jeg med Wifi, den hopper av og på, i tide og utide, plutselig er jeg uten internetttilgang, feilsøker så løser den Ip eller noe. Den sliter med dette ved flere tilgangspunkter, ikke bare i mitt hus.

 

Samt også mousepaden, når jeg har brukt denne alene uten mus har begynt å fryse hvert andre minutt eller liknende til tider, i noen titalssekkunder.. ? What to do?

Lenke til kommentar

Det er viktig å ikke lade batteriene helt ut, under 10 % er ikke bra. Jeg tror det er batteriene som blir så utladet at det går for stor strøm akkurat når laderen kobles på. Da tror et kretsløp inne i batteriet at en celle er død. Det deaktiverer batteriet og det må kjøpes nytt.

Lenke til kommentar

Det er viktig å ikke lade batteriene helt ut, under 10 % er ikke bra. Jeg tror det er batteriene som blir så utladet at det går for stor strøm akkurat når laderen kobles på. Da tror et kretsløp inne i batteriet at en celle er død. Det deaktiverer batteriet og det må kjøpes nytt.

 

Etter ett år??

Lenke til kommentar

Det er viktig å ikke lade batteriene helt ut, under 10 % er ikke bra. Jeg tror det er batteriene som blir så utladet at det går for stor strøm akkurat når laderen kobles på. Da tror et kretsløp inne i batteriet at en celle er død. Det deaktiverer batteriet og det må kjøpes nytt.

 

Etter ett år??

 

Batteriet på min HP DV600 varte jo i 4 1/2 år til jeg byttet det ut, det hadde fortsatt 45min batteri tid :D

Lenke til kommentar

Det er viktig å ikke lade batteriene helt ut, under 10 % er ikke bra. Jeg tror det er batteriene som blir så utladet at det går for stor strøm akkurat når laderen kobles på. Da tror et kretsløp inne i batteriet at en celle er død. Det deaktiverer batteriet og det må kjøpes nytt.

 

Etter ett år??

 

Batteriet på min HP DV600 varte jo i 4 1/2 år til jeg byttet det ut, det hadde fortsatt 45min batteri tid :D

 

Nettopp!

 

Ett batteri skal da holde mer enn ett år, jeg sier ikke at mitt er defekt, bare godt på vei. Skrur seg også av når som helst, ved batteridrift, uten forvarsel.

 

 

(Mener å ha lest ett sted at laptop-batteri er i hvert fall ment til å holde minst 2-2,5 år.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...