Gå til innhold

Skjerm død, men laptopen starter (Acer Aspire 9303WSMi)


fetchfox

Anbefalte innlegg

Min Acer Aspire 9303WSMi har et problem der skjermen ikke slår seg på når jeg starter laptopen. Maskinen fungerer som normalt, men skjermen er helt død. Maskinen lager også et langt pip, etterfulgt av to korte, når den starter. Jeg har lest at dette betyr at det er et problem med grafikkortet eller noe sånt.

Den eneste måten jeg får skjermen til å fungere er når jeg tvinger skjermbildet til en sekundær skjerm med Fn F5 når laptopen starter opp. Etter det kan jeg koble kabelen fra, og laptop skjermen fungerer fint.

Så, hva er mitt problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du får bilde på sekundær skjerm kan det være noe så enkelt som at kontakten til primærskjermen i laptopen har løsnet. Er du litt kjent med å skru på datamaskiner er det ingen problem å skru opp og sjekke dette. Er du litt mer uheldig kan selve videoutgangen på grafikkortet til primærskjermen være gåen, da er det nok lite man får gjort, med mindre du vil bruke unødvendig mye penger på en såpass gammel maskin.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk uansett Ch : ). Og ja, jeg leste meg mer eller mindre til hva dere snakker om. Jeg prøvde en gang å skru den fra hverandre, men fant ikke alle skruene jeg måtte ta ut eller noe lignende (husker ikke helt). Den åpnet seg i hvert fall ikke. Men takk for input folkens, finner nok en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...