Gå til innhold

Test av Compaq Evo N620C


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den pc'en så rett og slett 100% kjedelig ut. I tillegg til det var den forholdsvis dyr, og merket Compaq har man heller dårlige erfaringer med. Spesielt når det gjelder støtte for framtidig software og løsninger som ikke er spesielt utviklet for maskinen, har Compaq sviktet meg utilgivelig mye. Aldri om jeg ville kjøpt den der, til tross for god kritikk.

Lenke til kommentar
Multiport en en god ide. Not.

 

Hva skjer når du kobler opp 802.11b mot et USB grensesnitt...? I teorien går det greit, men i praksis er det umulig å utnytte hele båndbredden.  

Genial løsning, gitt.

 

Genialt for eldre maskiner og veldig tynne maskiner der man ikke har plass til et Mini PCI-kort. Dessuten benyttes ikke WLAN via MultiPort på denne maskinen selv om det er mulig. Denne modellen leveres med et integrert nettverkskort for trådløse nettverk.

Lenke til kommentar
Den pc'en så rett og slett 100% kjedelig ut. I tillegg til det var den forholdsvis dyr,  og merket Compaq har man heller dårlige erfaringer med. Spesielt når det gjelder støtte for framtidig software og løsninger som ikke er spesielt utviklet for maskinen, har Compaq sviktet meg utilgivelig mye. Aldri om jeg ville kjøpt den der, til tross for god kritikk.

 

Jeg er helt enig i at maskinen er kjedelig, det står i testen også.

Lenke til kommentar

At maskinen er kjedelig er helt greit.

Den er tross alt beregnet på bedriftsmarkedet. Tøft utseende er ikke det man tenker mest på når man skal kjøpe inn slike laptops.

 

En annen ting; du skriver at den ikke har kontakt for portreplikator. Det stemmer ikke. Ta en titt under laptopen. Der finner du en luke du kan åpne. Det betyr at man ikke kan bruke eldre portreplikatorer (til N600c, N610c), men den nye portreplikatoren er såpass stilig at det ikke gjør noe :)

Lenke til kommentar
At maskinen er kjedelig er helt greit.

Den er tross alt beregnet på bedriftsmarkedet. Tøft utseende er ikke det man tenker mest på når man skal kjøpe inn slike laptops.

 

>> Jeg er enig med deg her, det er også en av grunnene til at vi ikke vektlegger estetisk design.

 

En annen ting; du skriver at den ikke har kontakt for portreplikator. Det stemmer ikke. Ta en titt under laptopen. Der finner du en luke du kan åpne. Det betyr at man ikke kan bruke eldre portreplikatorer (til N600c, N610c), men den nye portreplikatoren er såpass stilig at det ikke gjør noe :)

 

Skrivefeil. Det er bare jeg som har glemt å skrive riktig i spesifikasjonstabellen. Det er fikset nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...