Gå til innhold

Stillegående familie PC - vil dette fungere?


Anbefalte innlegg

Det er på tide å oppdatere PC'en som familien benytter til internett, mail, photoshop og deling av musikk/bilder/filmer.

 

Fra før har vi følgende som vi ser for oss å beholde:

Nvidia Geforce 8400 GS (vifteløs)

Corsair VX 450 Watt

2 TB SATA disk

IDE DVD-brenner

 

Har kikket litt på Komplett for å finne komponenter til oppgradering, og har sett meg ut følgende:

•485612 Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv Vifte: 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB, 1x Audio, 17 dBA

•601876 Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB SATA 6 Gb/s, opp til 355MB/75MB sec lese/skrive

•597832 MagicView iMono CS-420 USB 2.0 multikortleser

•500040 Microsoft Windows 7 Home Premium EN OEM, 64bit

•604568 Oppgraderingspakke Intel - Core i5 650 3,2GHz dual core, 4GB DDR3 1333MHz, P55-chipset, SATA 6Gb/s, USB3.0

 

Regner med at prosessorvifta som følger med kanskje ikke er den mest stillegående, og mottar gjerne forslag til annen vifte. Jeg har noen gamle SATA-kabler, men lurer også på om det vil øke ytelsen å kjøpe noen nye (SATA3?) Vil denne konfigurasjonen fungere bra for vårt bruk, eller er det noe som bør byttes ut? Det er lenge siden jeg sist bygget PC, slik at jeg er langt fra oppdatert på dagens utstyr.

 

Ser for oss å bestille i mandag eller tirsdag, slik at vi kan hente dette før jul og bruke jula på å få den igang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...