needless Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Halla. Er en kar med relativt lite peiling på PC, men prøver å sette meg litt inn i det. Bruker PCen til kraftige spill som feks. Age of Conan og snart Crysis 2. Vil oppgradere PCen min, men før jeg gjør det må jeg vite hva av deler som trengs for å oppgradere. Er ikke sikker på hvor mye jeg burde betale for dette, men antar at det ikke blir mer enn 10k... Her er mine nåværende speccs: Processor: Intel® Core2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz (2 CPUs), ~3.2GHz Memory: 4096MB RAM - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 XFX Radeon HD 4770 512MB GDDR5 Chieftec Smart Series 550W PSU In-Win J649 ATX Midi Tower Sort ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775 Her er de delene jeg tenker på å kjøpe: Corsair HX 750W PSU Cooler Master HAF X Big Tower Sort XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5 Så her er det et par spørsmål jeg lurer på: - Hvilke andre deler burde jeg skaffe meg om jeg skal skaffe meg disse? - Er det lurt å kjøpe disse delene nå, eller burde jeg vente til de faller i pris ? - Er det noen deler som er bedre, til ca samme eller lavere pris? Om dere har noen andre innspill eller spørsmål så er det bare å komme med dem Takk for hjelpen på forhånd
Phyltre Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 2 cpu? dual core mener du vel. Personlig ville jeg nok godt for en quad core i5/i7 og nvidia 570/580
needless Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Skrevet 19. desember 2010 (endret) 2 cpu? dual core mener du vel. Personlig ville jeg nok godt for en quad core i5/i7 og nvidia 570/580 Tenkte kanskje jeg burde anskaffe meg en ny prosessor.. Har ikke så mye peiling på NVIDIA kort egentlig Ja, mente dual core. Endret 19. desember 2010 av needless
RRhoads Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Først og fremst bør skjermkort være prioritet. Nytt kabinett er alltid ålreit, og kabinettet du har valgt ut er bra. Det er også strømforsyningen. Skal du bytte CPU, så må du også bytte RAM og hovedkort, og da blir det dyrt. Personlig ville jeg ventet med CPU til etter jul og nyttår. Da kommer Sandy Bridge, og da vil du få mer for pengene.
needless Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Skrevet 19. desember 2010 Først og fremst bør skjermkort være prioritet. Nytt kabinett er alltid ålreit, og kabinettet du har valgt ut er bra. Det er også strømforsyningen. Skal du bytte CPU, så må du også bytte RAM og hovedkort, og da blir det dyrt. Personlig ville jeg ventet med CPU til etter jul og nyttår. Da kommer Sandy Bridge, og da vil du få mer for pengene. Hmm, ok. Kommer sannsynligvis til å vente isåfall. Noen forslag til hovedkort og ram som vil gå bra sammen med en slik CPU?
RRhoads Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Først og fremst bør skjermkort være prioritet. Nytt kabinett er alltid ålreit, og kabinettet du har valgt ut er bra. Det er også strømforsyningen. Skal du bytte CPU, så må du også bytte RAM og hovedkort, og da blir det dyrt. Personlig ville jeg ventet med CPU til etter jul og nyttår. Da kommer Sandy Bridge, og da vil du få mer for pengene. Hmm, ok. Kommer sannsynligvis til å vente isåfall. Noen forslag til hovedkort og ram som vil gå bra sammen med en slik CPU? Sandy Bridge er helt nytt. Ny sokkel og nye CPU. Hovedkortene har ikke kommet i salg enda(jeg kikket kun kjapt på Komplett)
Robbansvenske Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Du kan t.ex kjøpe en brukt Quad Q9450 eller Q8400 og klokke den..strømforsyning og 5970 låter bra..men en oppgradering til Sandy kanskje er like bra hvis du kan vente..
needless Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Skrevet 19. desember 2010 (endret) Du kan t.ex kjøpe en brukt Quad Q9450 eller Q8400 og klokke den..strømforsyning og 5970 låter bra..men en oppgradering til Sandy kanskje er like bra hvis du kan vente.. Hmm, høres bra ut folkens! Takker for alle svar Venter nok da om jeg hadde bestilt nå hadde de nok ikke kommet frem før etter jul uansett =) Endret 19. desember 2010 av needless
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå