Gå til innhold

Vurderer salg av PC, hvor mye verdi har den igjen?


Anbefalte innlegg

Kabinett: AOpen HQ45 P4-300W (MidiTower)

Hovedkort: Asus A7V266-E RAID

Prosessor: AMD Athlon XP 1800+

Minne: 512MB PC2100 RAM CAS 2 (2x 256 MB)

Harddisk: 80GB ATA-100 RAID (2X WD400BB (2x 40 GB))

Grafikkort: ATi Radeon 8500 (Built by ATi)

Skjerm: Philips 107E 17" (med en svak ripe i glasset)

Lydkort: SB Audigy Platinum

DVD-Rom: Pioneer 106S 16X/40X

CD-Brenner: Plextor 24X/10X/40X

Høttalere: Creative Inspire 5.1

 

Dette kostet vel 20 000 kr når jeg kjøpte det, men jeg er stygt redd for at er år betyr meget mye i PC-verden, til tross for at jeg bygde den selv og... Men gi meg gjerne en pris antydning om hva den er verdt nå, jeg vurderer i å sette den opp for salg. Skjermen kan vel i det tilfelle kuttes ut, selv om jeg selv ikke ser mye til ripen, så plager det sikkert andre, pluss at det er mer poppulært med en 19", eller en skjem med støtte for høyere oppløsning og frekvenser enn min skjem...

Bring it on!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en xp1700, 512mb 2700 twinmos 60gb hdd, ti4200xp pov, 40x24x48 cd-rom.... jeg kommer ikke til å selge fordi du får så lite for den, om du da ikke prakker den på en stakkars sjel..

Jeg ville tippet at jeg kanskje kunne fått 3-4k for dette, tipper du kan få max 6k for hele greia som du selger...

Lenke til kommentar

Data verden er hard, alt for hard. Jeg var så dum at jeg faktisk selv trodde at halv pris var gale nok, men uffda så skadelig et dataår er. Jeg ønsker ikke å lure en dum sjel med vilje (jeg har en etikk og moral som ofte er en byrde, som f.eks på fest...), den er vel kanskje mer verdt for meg da. Lurer på om jeg på en billig måte kan få fikse kjølingsanlegget (som består av vifter), de bråker nå alt for mye for min smak. Klarer jeg det til en billig penge, pluss kanskje en harddisk oppgradering, så er den fremdeles god for mitt bruk. Har ikke det store behoved for det beste av det beste, jeg angret nesten kjøpet etter jeg kjøpte denne PC, som gjorde at jeg fra den stund ikke vil kjøpe det nyeste av det nye ved neste PC kjøp. Noen som kjenner til rimlige og stillegående vifter (må og være effektive nok), tenker på prosessorvifte og PSU vifte (er litt usikker på hvilken som bråker mest, så hvorfor ikke bytte begge?)

Lenke til kommentar

Har drevet å stillifisert PC'n min en stund.

Anbefaler deg en Fortron/Source PSU med 120mm vifte 645,-

Titt på www.microplex.no..

 

Kjøp en Igloo Silent Breeze 19 db CPU-kjøler 199,- og en HD fra seagate eller de nyeste fra samsung 800 - 1300,- (80-160GB).

 

Dette skulle gi deg et vesentlig lavere lydnivå på PC'n (jeg ville faktisk tatt ut den gamle HD'n og evt. solgt den)

 

En god og billig oppgradering av CPU i samme slengen ville være en xp2500 til 7-800,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...