Svolp Skrevet 18. desember 2010 Skrevet 18. desember 2010 (endret) Hei. Opplever at de nyeste spilla ikke går så godt jeg ønsker og med mine begrensete ferdigheter ser jeg meg klok nok til og bytte prosessor og skjermkort og kun det, gjerne ram også hvis det har noe og si men den er relativ ny. Trenger tips på prosessor og skjermkort. Makspris totalt 4000kr. Lurte på og bestille Denne prosessoren og dette skjermkortet, noen tips? Datan er som følger den dag i dag.. Asus Xonar D2/PM, 7.1 channel, SPDIF, EAX2.0, DTS, DVS, DH, SPLIIX, DDL, PCI Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 Hovedkort Crucial DDR2 BallistiX PC8500 4048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 Ram BenQ 24" LCD EVGA GeForce 8800GTS KO ACS3 320MB GDDR3 HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, 320bit Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte OCZ GameXStream strømforsyning 600W 20/24pin ATX/SLI/SATA m/120mm Vifte Lian Li PC 767 kabinett Takk for tips mvh Kenneth Endret 18. desember 2010 av Svolp
UriasX Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Først og fremst vil jeg påstå at oppgraderingen du foreslår vil gi deg svært lite for pengene. Skjermkortet er godt, og er sannsynligvis det kortet med mest bang for the buck, men prosessoren er unødvendig og dyr. Har selv hatt nøyaktig samme prosessor som deg før jeg oppgraderte til i7. Jeg hadde min E6600 klokket til 3.4GHz uten problemer, og den kjørte stabilt hele veien. Hvis du greier å klokke prosessoren kan du få mye mer ut av den, uten å betale 1500kr for noe som i bunn og grunn er den samme prosessoren med litt høyere klokkefrekvens. Er i hvertfall mine 2cent Ser at du ikke oppgir prosessorkjøler. Hvis du bestemmer deg for å forsøke å overklokke, og du kjører på stock kjøler, vil jeg anbefale deg å kjøpe en bedre kjøler. En overklokket prosessor produserer mer varme, og intel stock er ikke akkurat den beste kjøleren på markedet Håkon
sveibuen Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Heisann, er ikke vits å kjøpe den CPUen der. Siden du har maks 4k kroner å handle for, anbefaler jeg at dui heller kjøper nytt hk, cpu og ram Og senere et nytt skjermkort. Eller så bare gjør du omvendt. Å klokk cpuen din du
Svolp Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Skrevet 19. desember 2010 Hei. Takk for svar. Som tidligere nevt vil jeg ikke gå løs på hovedkort da jeg ikke har greie på pc. Kan heller ikke overklokke da jeg aldri har gjort det før. Hva anbefaler dere da av CPU? Kenneth
torfinns Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 (endret) For at du skal få en merkbar ytelsesøkning bør du gjerne opp på en firekjerne som feks q9550 eller q9650, hhv 2,83Ghz og 3Ghz. Om du er heldig finner du slike brukt til under kr1500. ebay har noen aktuelle brikker edit:leif Endret 19. desember 2010 av torfinns
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå