Gå til innhold

Har Databutikken rett (angrerett på skjerm)?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har databutikken skiftet mening ang å se på HW.no...

 

Jeg hadde problemer med skjermen, og etter mye om og men kom jeg i kontakt med Tobias, gav han link til en liten post jeg startet, men han var ikke mye mer medgjørlig da.. Tok meg uansett 2 mnd å få igjen skjermen, så jeg er ferdig med databutikken... for ALLTID!

 

Der fikk du den Tobias... Har handla for noen tusen på andre webshopper, har 3 nye maskiner hjemme som jeg hadde kjøpt hos dere om servicen ikke hadde vært så forfærdelig dårlig! For prisene deres er ikke ille...

Lenke til kommentar

FritzOr :

Hennhold til norsk kjøps lov, så har du 10 VIRKEDAGER's retur rett, UANSETT om varen har vert i bruk eller ikke.

 

Elkjøp lever her OVER kjøps loven med sine 30 dag'ers retur rett.

men Lefdal, følger loven helt på kanten (vil helst ikke ta tilbake vare overhode)

---------------------

Hvor i skogen får du det fra... så lenge ting er kjøpt i butikk (normalt utsalgsted). Over disk, er det ikke noe som heter retur rett på ett produkt uten feil eller mangler...

 

Det er en Goodwill, og ikke noe rettighet...

 

sitat ifra forbrukerportalen :

 

Angrerettloven gjelder for alle avtaler om kjøp av varer som er inngått utenfor fast utsalgssted eller via fjernsalg. Loven gjelder også kjøp av ting som skal lages eller produseres etter kjøperens behov (tilvirkningskjøp).

 

Loven gir 14 dagers angrefrist, men fristen kan i visse tilfeller forlenges til 3 måneder, og i enkelte tilfeller til 1 år.

 

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp i butikk.

___________________________________________

 

 

Og når jeg leser mange av innleggene her skjønner jeg at nettbutikkene har det vanskelig, så mange trangsynte personer, og feiltolkninger.. Burde kanskje sette seg inn i regler og lover før man uttaler seg...

Lenke til kommentar

Krevde databutikken noe returavgift av deg?

Jeg måtte selv stå for frakten da jeg sendte skjermen i retur (hvis det var det du mente?). Dette er vanlig

 

Var ikke helt det jeg mente. Så er butikk som har skrevet på sine sider

Ved retur av lagerførte varer, beregnes 20% returavgift. Dette gjelder også ved bruk av angrefristen

ER dette noe som er vanlig praksis / lovlig?

Lenke til kommentar

Krevde databutikken noe returavgift av deg?

Jeg måtte selv stå for frakten da jeg sendte skjermen i retur (hvis det var det du mente?). Dette er vanlig

 

Var ikke helt det jeg mente. Så er butikk som har skrevet på sine sider

Ved retur av lagerførte varer, beregnes 20% returavgift. Dette gjelder også ved bruk av angrefristen

ER dette noe som er vanlig praksis / lovlig?

 

1. Du har faktisk krav på å få dekket alle dine kostnader dersom varen blir reparert/byttet enten det er en garanti-rep. eller det er en reklamasjonssak. Unntaket gjelder skader påført av bruker som ikke dekkes av leverandør. Dermed kan du hvis du ønsker det få dekket frakten som du har betalt ved innsending av varen. Som regel krever butikken kopi av kvitteringen du fikk fra posten.

 

2. Dette strider mot norsk lov. Det kan ikke inngås dårligere vilkår enn det som er gitt i Forbrukerkjøpsloven. Loven er ufravikelig. Dersom du benytter angreretten, skal du ha tilbakebetalt det varen kostet deg. Frakten til butikken må du i dette tilfellet ta på din egen kappe.

Lenke til kommentar

Krevde databutikken noe returavgift av deg?

Jeg måtte selv stå for frakten da jeg sendte skjermen i retur (hvis det var det du mente?). Dette er vanlig

 

Var ikke helt det jeg mente. Så er butikk som har skrevet på sine sider

Ved retur av lagerførte varer, beregnes 20% returavgift. Dette gjelder også ved bruk av angrefristen

ER dette noe som er vanlig praksis / lovlig?

 

1. Du har faktisk krav på å få dekket alle dine kostnader dersom varen blir reparert/byttet enten det er en garanti-rep. eller det er en reklamasjonssak. Unntaket gjelder skader påført av bruker som ikke dekkes av leverandør. Dermed kan du hvis du ønsker det få dekket frakten som du har betalt ved innsending av varen. Som regel krever butikken kopi av kvitteringen du fikk fra posten.

 

Dette gjelder vel ikke ved bruk av angreretten. Da er du nødt til å betale portoen selv.

Lenke til kommentar
hei hei.

 

tror jeg må være verdens ENESTE fornøyde databutikken.com kunde!

fikk rett skjerm til rett tid til rett pris ( Nec Multisync Fe950+)

:woot:

Joda, det går greit å motta varer fra Databutikken, men de er elendige på retursaker :grumpy: Håper for din skyld at det ikke skjer noe med skjermen, så du blir nødt til å sende den tilbake til databutikken

 

På bakgrunn av saken med minnebrikker de plutselig ikke ville levere, kjøper jeg aldri noe mer fra

Databutikken.

Men rett skal være rett. Byttet en defekt skjærm Dette ble ordnet gjennom Infocare. Ikke noe problem. Fikk en ny erstattningskjærm levert omgående. Det fulgte med returlapp for innsending av den defekte skjærmen.

Så du behøver ikke å være redd for reklamasjon på skjærmen fra Databutikken.

Lenke til kommentar

Angående skjermer og retur...

 

En kamerat fikk skjermen sin ødelagt (sa plutselig POFF, og så seiv det svart røk fra den)

 

Den fikk han godkjent retur på og alt det der, men grunnet at han ikke hadde orginal emballasje skulle psdata (som han kjøpte skjermen hos) ha 200 for at han ikke hadde orginal emballasje... Er dette vanliglov??

Lenke til kommentar
Angående skjermer og retur...

 

En kamerat fikk skjermen sin ødelagt (sa plutselig POFF, og så seiv det svart røk fra den)

 

Den fikk han godkjent retur på og alt det der, men grunnet at han ikke hadde orginal emballasje skulle psdata (som han kjøpte skjermen hos) ha 200 for at han ikke hadde orginal emballasje... Er dette vanliglov??

 

Du skal returnere varen i original stand, så det var ikke uhørt av PS Data å kreve 200kr (min mening).

Lenke til kommentar
Angående skjermer og retur...

 

En kamerat fikk skjermen sin ødelagt (sa plutselig POFF, og så seiv det svart røk fra den)

 

Den fikk han godkjent retur på og alt det der, men grunnet at han ikke hadde orginal emballasje skulle psdata (som han kjøpte skjermen hos) ha 200 for at han ikke hadde orginal emballasje... Er dette vanliglov??

 

Du skal returnere varen i original stand, så det var ikke uhørt av PS Data å kreve 200kr (min mening).

 

Jaja.. er nå ikke mitt problem uansett, men synest nesten det blir litt for dumt, det koster dem ikke 200 å skaffe emballasje!

Såpass service er det vel ikke dumt at en webshop yter. Sikkert ikke bare psdata som opererer med denne policyen da...

Lenke til kommentar

1. Du har faktisk krav på å få dekket alle dine kostnader dersom varen blir reparert/byttet enten det er en garanti-rep. eller det er en reklamasjonssak. Unntaket gjelder skader påført av bruker som ikke dekkes av leverandør. Dermed kan du hvis du ønsker det få dekket frakten som du har betalt ved innsending av varen. Som regel krever butikken kopi av kvitteringen du fikk fra posten.

 

Dette gjelder vel ikke ved bruk av angreretten. Da er du nødt til å betale portoen selv.

 

Dette sa jeg jo i punkt 2. i posten min. Så du ikke den?? :p

Lenke til kommentar
Angående skjermer og retur...

 

En kamerat fikk skjermen sin ødelagt (sa plutselig POFF, og så seiv det svart røk fra den)

 

Den fikk han godkjent retur på og alt det der, men grunnet at han ikke hadde orginal emballasje skulle psdata (som han kjøpte skjermen hos) ha 200 for at han ikke hadde orginal emballasje... Er dette vanliglov??

 

Du skal returnere varen i original stand, så det var ikke uhørt av PS Data å kreve 200kr (min mening).

 

Han skal ikke betale noe dersom skjermen blir reparert/byttet hos PS Data og han selv pakket den forsvarlig inn før sending. Hvis derimot PS Data måtte sende han ny emballasje først så kan de kreve dette dekket. Også hvis han benyttet seg av angreretten og vil ha pengene tilbake, da er det greit å ta et slik gebyr.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte skjerm for et år siden

kjøpte jeg en Wiewsonic P225F den skjermen jeg fikk var uklar i hjørnene

jeg Kontaktet forhandler tror det var Quad.

De sa at jeg skulle gå inn på infocare og registrere skjermen der

der fikk jeg et RMA nummer en Aktivitetsnummer : xxxxx og en Sikkerhetskode : xxxx så jeg kunne følge med på internett hva som skjer

Noen dager senere kom det en helt ny skjerm fra infocare

jeg fikk beskjed om å pakke ned skjermen i den embalasjen

som erstatnings skjermen kom i og Merke Embalasjen med RMA nummeret . Det fulgte med Retur porto.

 

Det som var fint med denne ordningen var at jeg kunne benytte den skjermen jeg fikk først til erstatnings skjermen kom.

Lenke til kommentar

1. Du har faktisk krav på å få dekket alle dine kostnader dersom varen blir reparert/byttet enten det er en garanti-rep. eller det er en reklamasjonssak. Unntaket gjelder skader påført av bruker som ikke dekkes av leverandør. Dermed kan du hvis du ønsker det få dekket frakten som du har betalt ved innsending av varen. Som regel krever butikken kopi av kvitteringen du fikk fra posten.

 

Dette gjelder vel ikke ved bruk av angreretten. Da er du nødt til å betale portoen selv.

 

Dette sa jeg jo i punkt 2. i posten min. Så du ikke den?? :p

 

Så ikke nest siste setning nei... :roll::) E det mulig...

 

Du har så rett så rett :)

Lenke til kommentar
Hennhold til norsk kjøps lov, så har du 10 VIRKEDAGER's retur rett, UANSETT om varen har vert i bruk eller ikke.

 

Elkjøp lever her OVER kjøps loven med sine 30 dag'ers retur rett.

men Lefdal, følger loven helt på kanten (vil helst ikke ta tilbake vare overhode)

 

Viktig å påpeke at dette gjelder postorder osv ja. "Utenfor vanlig salgssted" eller hva det heter. I butikk er det selvsagt ingenting som heter bytterett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...