Gå til innhold

Firmware-oppdatering på Lumix 14-140 obj.


Anbefalte innlegg

Oppdaget i dag at det er kommet en firmware-oppdatering på dette objektivet. versjon 1.4 heter den. Lastet den ned på et sd minnekort etter extraktering, og satte kortet i Lumix DMC GF1 kameraet med denne 14-140 linsa påmontert og går fram som beskrevet. Fra før er versjon på firmwaren på denne linsa 1.2. Men det skjer ingenting. Hva gjør jeg galt? Det er vel kanskje ikke mange som har prøvd å legge inn denne oppdateringen ennå. Det er forøvrig ikke noen ny oppdatering på kamera-body.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og batteriet er helt ladet? Og du trykker play-knappen og ingenting skjer?

Jeg var vel ikke obs på dette med PLAY-knappen de første gangene, men siden ingenting skjedde, trykket jeg nok på den også etterhvert.

Det nærmeste jeg kom at det skjedde noe, var at det kom melding om at batteriet måtte lades. Da koblet jeg på direkte strøm via kabel og batterieliminator, men ingenting skjer. Og prøver nå med fullt batteri. Ingen respons

Endret av ivatyr
Lenke til kommentar

Har du andre filer på SD kortet?

Ikke andre filer enn de 3 mappene som kameraet selv lager etter formatering. DCIM, MISC, og PRIVATE. Om jeg sletter dem på pc, så er de der med en gang.

Da skulle den biten være grei.

 

Det kan være at filen du lastet ned er korrupt. Prøv å last den ned på nytt.

 

Jeg husker ikke nå; men er det ikke slik at firmware filene til Panasonic ligger i en zip fil. I såfall må du pakke ut selve firmwarefilen fra zip filen.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Takker for hjelp, eller forsøk på hjelp! Det er ordnet nå, har også snakket med en hyggelig svenske på Panasonic. Jeg har vel ikke gjort alt rett allikevel. Antakelig er vel poenget at man etter å ha lagt inn rett fil på et tomt minnekort (de 3 kameramappene som kameraet kan vel være der, ifølge bildet på Panasonic siden) og eventuell oppdatering av kamera body skal legges inn først. Slå på kameraet, umiddelbart etterpå (ikke nøle) trykk på "play" og hold den lenge, så begynner det........ :new_woot:

Lenke til kommentar

For ordens skyld, det var en oppdatering av firmware 1.2 på kamera-body Lumix DMC GF1 som kom i mai 2010, som jeg ikke var klar over da jeg starta med dette. Hadde jeg vært klar over det, kunne problemet kanskje vært unngått, for det er nødvendig at body skal oppdateres først, før 1.4 for obj. 14-140 som kom nå i desember 2010.

Lenke til kommentar

For ordens skyld, det var en oppdatering av firmware 1.2 på kamera-body Lumix DMC GF1 som kom i mai 2010, som jeg ikke var klar over da jeg starta med dette. Hadde jeg vært klar over det, kunne problemet kanskje vært unngått, for det er nødvendig at body skal oppdateres først, før 1.4 for obj. 14-140 som kom nå i desember 2010.

Jeg vet ikke hvor viktig det er. Men jeg har alltid vært nøye med å holde husene mine oppdatert. Og sjekker alltid det før jeg begynner å oppdatere objektivene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...