Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Død PSU ved første gangs bruk


Anbefalte innlegg

Da har jeg skrudd sammen min nye pc fra topp til tå. Eneste jeg ikke har satt i enda er skjermkort og lydkort. Tenkte jeg skulle teste at det var liv med power on switch på hovedkortet først, for å se at det var liv i vifter osv.

 

Alt er kobla til og dobbeltsjekket opp og ned i mente. Putta strøm i PSU, slo på bryter og.... ingenting. Alt er 100% dødt. *banne*

 

Jeg har ett Asus P6X68D-E hovedkort og en Corsair ATX 850W PSU.

 

Begge strømkablene til hovedkortet er koblet til. Eneste jeg stussa litt over var den 8 pin kontakten. Der var den ene blendet med ett plastdeksel på hovedkortet, slik at det så ut til at det bare skulle koble til en 4 pin kabel. Jeg har prøvd med 4 pin (først) og 8 pin etterpå. Kabelen fra PSU var splittet, så 8 pin kontakten var delt i 2. Men det skjedde ikke noe uansett.

 

Ellers er alle strømkabler til harddisker osv. koblet til. Det eneste som ikke er tilkoblet er lydkort og skjermkort, ellers "skal" alt være ferdig.

 

Bilde 1

 

Bilde 2

 

Noen som ser seg noe jeg har glemt her? (før jeg bestiller ny PSU)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koble strømmen fra alle perifærenheter (DVD, HD, etc.). I og med at det er et Asus HK har det en LED i underkant som skal komme på når PSU er tilkoblet og strømmen er på. Den sjekker at du har +5VSB. Om den Led'en ikke lyser er antakelig PSU defekt.

Om den lyser kan du gå videre slik: Fjerne og kontrollere kontaktene til frontpanelet. Ta dem av og bruk en skrutrekker el. for å kortslutte Power on pinnene som skal gå til frontpanelet.

Lenke til kommentar

Koble strømmen fra alle perifærenheter (DVD, HD, etc.). I og med at det er et Asus HK har det en LED i underkant som skal komme på når PSU er tilkoblet og strømmen er på. Den sjekker at du har +5VSB. Om den Led'en ikke lyser er antakelig PSU defekt.

 

Da har jeg testet dette, og alt er fremdeles like dødt :(

 

Det blir retur av PSU ja :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...