Multiflex Skrevet 15. desember 2010 Skrevet 15. desember 2010 For vel en uke siden kjøpte jeg et domene og tilknyttet Google Apps. Hovedbruker var admin@mittdomene.no, og den var satt til å "catche" all e-post uansett prefiks: *@mittdomene.no. Jeg lagde også to andre kontoer, blant annet mittnavn@mittdomene.no. Et par dager senere valgte jeg å kjøpe og tilknytte to ekstra domener, og automatisk ble det satt opp slik at mittnavn@domene2.no og mittnavn@domene3.no gikk til samme innboks som mittnavn@mittdomene.no. Alt fungerte tipp topp frem til jeg bestemte meg for å få alt til MIN konto, istedenfor å måtte logge inn på både en admin- og privatkonto for å få all e-post. Jeg valgte derfor å sette mittnavn@mittdomene.no som administrator og eier av Google Apps-kontoen, slik at jeg nå får all e-post til min konto. Dette fungerer fint for mittdomene.no, men ikke domene2 og domene3. Sender jeg en e-post til f.eks [email protected] får jeg følgende feilmelding: Technical details of permanent failure: Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 5.2.1 The email account that you tried to reach is disabled. t25si1179069qco.7 (state 14). Det er ikke en betalt konto, så jeg har ikke rett til support fra Google, og mine søk har ikke resultert i treff som kan hjelpe meg videre. Er det noen som har tips? (Domenenavn er bevisst kamuflert ettersom de skal brukes i næringsvirksomhet og jeg ikke ønsker å komme i konflikt med reglement. Håper likevel det er forståelig, ettersom jeg har vært konsekvent med "dummy names" ;-p)
Multiflex Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Skrevet 20. desember 2010 Fikk dette til å virke i dag, og publiserer det like godt her i fall noen skulle få samme problemet senere. Steg 1: Slett domene aliaser (domene2 og domene3 etc.). Steg 2: Bytt innstilling til å slette innkommende e-post til en ikke-eksisterende adresse (istedenfor *@domene2.no -> [email protected]) Steg 3: Dobbelsjekk at det ikke er definert aliaser for admin-brukeren (som f.eks [email protected] denne brukeren). Steg 4: Bytt innstilling til å videresende innkommende e-post til en ikke-eksisterende adresse (*@domene.no -> [email protected]). Steg 5: Legg til domene aliaser på nytt og vent til de er aktive. Og voila, det virker igjen! MERK: Det tar 5 dager før en konto blir permanent slettet. Jeg mistenker at det i løpet av denne perioden ikke er mulig å "catche" *@Domene2Og3.no -> [email protected]. Så hvis dere ønsker å forandre gjeldene administratorkonto, bør dette endres et par dager før den gamle kontoen slettes for å være sikker på å ikke gå glipp av noen e-poster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå