Gå til innhold

Nå-pris på gammel PC


Anbefalte innlegg

Hvor mye kan jeg forvente meg å få for denne PCen etter deres fromening?

 

Asus K7M Slot A

~700-800Mhz AMD boxed

256mb SDRAM

8/4/24x Yamaha Brenner

8x Asus DVD-spiller

Geforce Anhilator 32mb DDR Pro

Creative Platinium Pro m/live drive II

20 GB 7200rpm Maxtor

D-link 10/100 Nettverk

 

Dette kostet i sin tid (4 år siden) 21 høvdinger

 

Takker for alle vurderinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå-pris på komponenter minus 15 - 25 %

Har jeg blitt anbefalt i dette forum.

 

Det høres fornuftig ut, men for gamle komponenter som ikke selges lenger så hjelper ikke denne regelen stort. Nyprisen på utstyret spiller dessverre ingen rolle.

 

Du kan jo sette opp en tenkt ny PC som best matcher dette oppsettet og så trekke fra en god del. Jeg kjøpte selv en brukt PC med 500MHz AMD, 4x CD brenner, 192MB SDRAM PC100, ATI AllInWonder (RAGE II) AGP grafikk/TV kort, 10GB HD, 3 nettverkskort , 15" skjerm for 650 kr...

 

Din maskin er verd en god del mer enn 650 kr, men noe særlig over 2500 kr blir vel for optimistisk?

Lenke til kommentar

Gjelder det samme regnestykket for en Zepto2002 bærbar? Stats:

 

14,1" skjerm (1400*1050)

pentium4 mobile (1,8GHz)

512MB Ram (1 slot ledig)

20GB HD

nVidia GeForce 4 Go 420 32MB

CDRW/DVD-ROM

Innebygd WLAN

3 USB 1.1

1 FireWire

2,7kg

 

Klarte ikke å finne tilsvarende maskin, men en ny Zepto 2100 med nogenlunde det samme koster ca. 14.000,- (15"skjerm, 30GB disk, GeForce4Go440, 256MBRam, ikke WLAN, 3,5kg) Skal jeg kunne ta mellom 10.500,- og 11.900,- for denne? Jeg hadde sett for meg omtrent 10k, jeg, men om jeg kan ta mer så klager jeg iallefall ikke på det! :)

Lenke til kommentar

Du skal jobbe bra for å komme opp med et oppsett i en web-shop for en komplett maskin (med alle nevnte komponenter) som koster under 3500... Og det er da en maskin med dårligere lyd-kort, og muligens også dårligere grafikk-kort... (begge deler er innebygde) Så jeg er enig med vedkommende som sa 2-3k.

Lenke til kommentar
Syns selv ikke den maskina er verdt mer 600,- max 7-800,-.

 

Lekte meg litt på PS Data, her er hva jeg fikk for omtrent tre tusen.

http://home.no.net/kewldude/handlekurv.JPG

 

så 2-300 tusen for den maskina syntes jeg virka litt drøyt ja...[/url]

 

Du mangler litt: Kabinett, tastatur, mus, operativsystem ( :-) ), men du kan ta vekk nettverkskortet, for det er et integrert på hovedkortet. Uansett, du har bevist poenget: Maskinen er ikke verd 2500.

Lenke til kommentar

hn66 : hehe, så det nå...tenkte ikke langt nok når jeg satt sammen delene :oops: . tastatur og mus får du for 2-300,- + et rimelig jalla-kabbis for 400,- +/-. men som du sa : poenget var å vise at de delene vedkommende hadde ikke var verdt 2500,- + ...

 

 

mvh Hartvig

 

 

edit : skriveleif

Lenke til kommentar

Og plutselig er du oppe i omtrent 4.000... :lol: Så det er ikke veldig usansynlig å få 2000 - 2500 for maskina. Og til dere som ikke ville betalt mer enn 1000: Dere er ikke målgruppa. Målgruppa er de som har bruk for en datamaskin som ikke trenger å være alt for fancy, og som må være rimelig. Og da passer denne maskina ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...