Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan unslippe DLD?


Anbefalte innlegg

Var på en sikkerhetskonferanse i Trondheim en kort tid tilbake hvor det blant annet var lagt opp til debatt om DLD. Et par politikere og politiet var representert. Under hele debatten ble ordet "alvorlig kriminalitet" brukt veldig mye. Og det med tyngde på alvorlig. Derfor ble jeg meget sjokkert når politimesteren trakk frem et eksempel på DLD i praksis. Eksempelet var fra Finland hvor noen ungdommer hadde lagt ut bilder av en 13åring og mobbet han over lengre tid... De fikk sporet opp gutta og stoppet dette...

 

husk "alvorlig kriminalitet" !

 

I mine øyne er "alvorlig kriminlaitet" noe ala mord, pedofili eller terrorisme. Dog er det helt klart at "alvorlig kriminalitet" er helt opp til enhver å tolke. -Så lenge hverken politikere eller politiet definerer hva "alvorlig kriminalitet" er, er DLD fritt åpent for å benyttes slik påtalemyndighetene eller politikerne ønsker. Som i dette tilfellet, mobbing. Man er naiv om man tror DLD kun skal benyttes i _ekstreme_ tilfeller.

 

DLD i seg selv hjelper ingenting, politiet må fortsatt gjøre jobben. Dog, ser man nøye gjennom rapportene deres pr idag så har jeg ingen tro på at DLD endrer f. eks en oppklaringsprosent, de har masse data tilgjengelig pr i dag... Det vil bare skape mistenkeliggjøring og paranoia.. Det er trådstarter et eksempel på...

 

Nei til dette tullet!

Endret av victurus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...