Coolermastern Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 Hei! Jeg ønsket bare å orientere meg ifm retur/reklamasjon. Mottok ett kjøp av PC deler som senere var sendt for montering av lokalt firma. Fikk beskjed om at skjermkortet desverre er dødt og at viften går for full hastighet, pluss at hovedkortet melder *VGA failure*. Da dette er ett demo-skjermkort til en pris 1000kr under originalpris for ett nytt, lurer jeg på om leverandør er villig til å erstatte skjermkortet mot ett nytt hvis de ser samme feil, eller vil jeg mest sannsynelig får refundert pengene siden samme type kort i demo versjonen er defekt pga prisforskjell? Eneste jeg vet er at reklamasjon/garanti er på lik linje som for ett nytt skjermkort. Jeg ønsker da ett nytt skjermkort i dette tilfellet. Noen som har info/erfaringer om hvordan dette normalt fungerer i slike tilfeller? Mvh Sten R Kan legge til at leverandør sa i forkant at normalt skal alle produkter være testet ok før de blir lagt ut for salg. Noe jeg synes virker merkelig mtp situasjonen som beskrevet.
Makky Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 Har selv opplevd demoprodukter som defekte, så dette er nok ganske normalt. Her har jeg da fått tilsendt et helt nytt likt produkt så lenge det er tilgjengelig. Ellers har man krav på et produkt som er likt eller tilsvarende.
TaZ Skrevet 13. desember 2010 Skrevet 13. desember 2010 (endret) Det blir sendt til leverandøren som mest sannsynlig erstatter det med et nytt likt kort vist det forsatt er i produksjon..At du har kjøpt det som "demo" har ingenting å si.. Di har ikke glemt å sette i strømkabelen til skjermkortet da? da vil vifta gå på full guffe og ikke fungere.. Endret 13. desember 2010 av taz
Coolermastern Skrevet 13. desember 2010 Forfatter Skrevet 13. desember 2010 Takk for info. Ja håper de kan erstatte med ett nytt skjermkort av samme type eller tilsvarende med samme ytelse og spesifikasjoner. Gjelder ett Sapphire Radeon HD 5970 2GB GDDR5 demo. Men tar gjerne mot ett XFX 5970 2GB hvis de er villig til slikt. Jeg snakket med montøren av PC og de dobbeltsjekket dette, i tilegg til at de testet ett annet PCI-ekspress kort, og da funket hele PC'en utmerket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå