Gå til innhold

Billig stasjonær til gaming?


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri før hatt stasjonær,kun bærbar.

Sliter med min bærbare nå,og vil gjerne ha en stasjonær denne gangen.

 

Men til en billig penge i første omgang,så kan jeg heller bytte ut og oppgradere den senere om behovet skulle være der.

Helst under 6000 kr..

 

Først og fremst vil jeg at den skal kunne takle de fleste spill som er ute i dag,ikke nødvendigvis på maks grafikk men helst det..

 

Jeg vil bruke pcn først og fremst til internett men også litt spilling,som battlefield,moh og cod.

 

Har sett litt på http://cdon.no/elektronikk/fujitsu_esprimo_p1510_i3-530_4gb_1tb_w7hp_ati_hd5670_1gb-8798447 men aner ingen ting om stasjonære,så jeg aner ikke om den duger.

 

Jeg aner ikke hva som er "bra" ang prosessorer,om det skal være dual eller quad osv.

Er blank på det meste ang stasjonære.

 

Håper noen her med peiling kan hjelpe meg,og da ang de stasjonære hos cdon.com,da det er der jeg skal kjøpe fra..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp aldri en "Hjemme-PC" fra Siba, CDON eller lignende butikker. Disse er veldig overprisete i forhold til ytelse.

 

Siden dette er din første stasjonære regner jeg med at du ikke skal bygge selv. Netshop.no bygger derimot PC for deg for ca. 300kr.

 

Her legger du deler i handlevognen i tillegg til et alternativ som gjør at de bygger den for deg. Husker ikke helt hvor du legger til dette, så du får sende en mail og spør.

 

Når det gjelder PC til 6000kr vil jeg anbefale deg disse delene: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=839719&su=4EB914EA-1FE8-42D9-8A16-45D0A434386B

 

Vær obs på at dette hovedkortet støtter ikke skjermkort i Crossfire X (2 skjermkort koblet sammen). Du vil nok trenge en PSU på minst 650W også.

 

Hvis du tenker på å oppgradere med et skjermkort til senere, må du evt. kjøpe dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593882

 

Har du ikke har OS vil dette komme i tillegg på ca. 900 kr.

Lenke til kommentar

beirch har mye rett idet han sier, men jeg tror om trådstarter skal komme på kr6000 burde oppsettet fokusert mer på billigere komponenter. Ikke minst fordi OS mest sansynlig også må kjøpes. beirch bør ta en redigering og velge billigere minne, CPU, strømforsyning, hovedkort og harddisk. Ved å velge korrekt vil ytelse påvirkes minimalt mens prisen senkes nok til å gi rom for OS. (feks phenom x2 istedet for x4)

 

I tillegg, det er veldig greit å anbefale produkter som faktisk er på lager slik at den som skal kjøpe slipper å vente...

Endret av torfinns
Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg har ikke tenkt å bygge noe selv.

Jeg vet at cdon er overpriset i forhold til ytelse..

 

Men nå har det seg slik at kreditten min er desverre ikke slik den burde vært :dontgetit:

Selv om jeg gjerne skulle hatt den christmas gaming pcn hos komplett,kan jeg ikke kjøpe derfra nå.

 

Hos cdon derimot får jeg handle av en eller annen grunn..

 

Den stasjonære hos cdon har windows 7 inkludert i prisen.

Den har et ATI Radeon HD5670 1GB,noe som jeg ikke aner er bra eller ikke.

Videre har den Intel Core i3-530 prosessor.Om det er bra eller ikke,aner jeg ikke.

Harddisk er 1TB SATA II 7200rpm.Jeg får også en skjerm med på kjøpet om jeg kjøper en Fujitsu pc..

 

Så jeg håper dere kan se på den fra cdon og si deres mening ang akkurat den pcn..

Eller andre stasjonære der..

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

beirch har mye rett idet han sier, men jeg tror om trådstarter skal komme på kr6000 burde oppsettet fokusert mer på billigere komponenter. Ikke minst fordi OS mest sansynlig også må kjøpes. beirch bør ta en redigering og velge billigere minne, CPU, strømforsyning, hovedkort og harddisk. Ved å velge korrekt vil ytelse påvirkes minimalt mens prisen senkes nok til å gi rom for OS. (feks phenom x2 istedet for x4)

 

I tillegg, det er veldig greit å anbefale produkter som faktisk er på lager slik at den som skal kjøpe slipper å vente...

 

Sitter på skolen og tenkte jeg bare skulle gi ham et raskt svar. Sjekket ikke om delene var på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...