Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hører musikk bare på det ene øret.


Anbefalte innlegg

Nei, jeg er ikke døv på det venstre øret. :p Men for å gå rett på sak, så kommer det ikke lyd på det venstre øret. Dette problemet har vart ganske lenge, men jeg har aldri giddet og gjort noe med det, før nå.

 

Problemet kom opp under et datalan i fjor, da jeg må lirke inn jack-pluggen for at det skulle fungere. Men det funket ikke i lengden, og det ble tilslutt bare musikk på det høyre øret.

 

Jeg bruker forøvrig et Fatal1ty Gaming Headset av Creative. Jeg har Windows 7 64-bit, og jeg har ikke et ekstra lydkort. Lydkortet er som dere vet integrert i hovedkortet mitt som er: ASUS P7H55, Socket-1156 ATX, H55, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, GbLAN

 

 

Håper noen kan hjelpe meg,

Mvh. Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Har du lyd i begge kanalene om du bruker headsetet et annet sted, f.eks. i en iPod eller lignende?

 

2) Er du sikker på at headsetet er koblet til riktig utgang på lydkortet? (der er det vel også utgang for bakhøytalere og surround osv. Har du f.eks. koblet til sub-utgangen så vil du få mono/lyd kun i den ene kanalen).

 

3) Har du sjekket lydkort-settingene i Windows? Litt avhengig av driverversjon og slikt så kan man loke det til i settingen hvor man velger oppsett (f.eks. "7.1 surround" selv om man bør velge "Stereo speakers").

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...