Gå til innhold

hjelp, til nettside! (Kontaktskjema)


Anbefalte innlegg

heisann, ble litt usikker om jeg plasserte denne tråden under riktig emne.

 

Jeg har bestemt meg får å starte en ny nettside, ganske basic og simpel. jeg har tidligere laget enkle dreamweaver-made sider, med design, knapper og innhold. Har lite erfaring innen PHP men tror det er hva som trengs til den nye siden.

Det er en ting som jeg trenger å ha med på den nye nettsiden og noe som jeg er usikker i fremgangsmåte og oppsett.

 

Den nye nettsiden trenger ett område hvor brukere skal ha mulighet for å sende inn/stille spørsmål, spørsmålet skal fra nettsiden bli sendt til en bestemt epost. Ved at brukeren registrerer epost skal vi ha mulighet å sende svar tilbake på epost.

 

lite eksempel på oppsettet, slik som jeg vil at brukeren skal se på nettsiden:

Fyll inn navn: ".........."

Fyll inn telefonnummer: "......"

Fyll inn kommentar/spørsmål: "........."

Fyll inn din epost: "......"

 

Send inn(knapp)

 

kanskje litt dårlig forklart, men ved å da trykke "Send inn" skal innlegget havne i innboks på eposten min, uten at brukeren trenger å åpne sin egen epost for å stille spørsmål. Og deretter skal jeg ha mulighet til å svare og sende svar tilbake på brukerens epost, (her trenger brukeren selvfølgelig å åpne sin egen epost for å lese svar.

 

Noen som har en ide hva som trengs og burde gjøres. Jeg tror, selv om lite erfaring, at dette trengs PHP skripting, og derfor jeg plasserte tråden under dette emnet.

Kom gjerne med flere forslag, hvis mulig uten PHP kom gjerne med det også

 

Takker og setter stor pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...