Gå til innhold

t610 batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veit om nokon som brukar eit trick på P800. Når det står at den er ferdig å lade. Ta ut batteriet. La det ligge i 10 min. Slå på mobilen. Då er batteriet nokon gongar nede på 70%. (Ikkje altid) Då er det barre å lade den opp på 100 % igjen og så får du 30% lengre batteri tid. Veit ikkje om det verkar på T610 men det er verd å prøve... :shrug:

Lenke til kommentar

Ser det er litt snakk om batteriet på T610 her.

 

Fikk min i dag, satte den på lading og tenkte å la den stå i laderen i 12 timer. Har ikke slått telefonen på og det lyste rødt i joysticken når jeg koblet lader til.

 

Men etter ca 1,5 time sluttet det å lyse rødt i joysticken. Betyr det at telefonen er fulladet. Syns det hørtes litt merkelig ut. Trodde den lyste iallfall i 4 timer.

 

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Batterier til mobil skal lades opp 16 timer, så utlades helt, for så å lades nye 16 timer, da har batteriet oppnådd sin topp! Dette gjelder nye batterier og første gangs ladning, kan også gjøres på eldre batterier for å øke effekten!

 

trodde dette var "den gamle regelen".. :shrug:

 

i manualen står det vel 4t med ny tlf, mens "vanlig" ladningstid er i overkant av 2t når batteriet er blitt tomt (etter mobben er blitt brukt en stund) :yes:

Lenke til kommentar

Jepp...akkurat!!! Noen sier ditt og noen sier datt!

 

Personlig har jeg ingen aning om hvor lenge jeg skal lade det nye batteriet. Derfor sa jeg til meg selv at etter 12 timer i laderen nappes den ut.

 

Helt utrolig hvor mye forskjellig snakk jeg har lest og hørt om dette emnet. Til og med de som sier at batteriet overhode ikke har godt av å bli ladet helt ut noengang.

 

Noen som har ett klart og proft svar på førstegangslading?

 

Hehe...må jo innrømme at jeg kribler etter å nappe ut laderen og prøve telefonen :smile:

Lenke til kommentar

Mobilbatterier SKAL og bør lades som beskrevet 16 timer, dette har med batterienes konstruksjon og det faktum at alle batterier har noe "hukommelse" pluss det faktum at batteriene kan være flere mnd. gamle når dere kjøper telefonen. Dette er et råd som blir brukt av produsenter av batterier.

Lenke til kommentar
Mobilbatterier SKAL og bør lades som beskrevet 16 timer, dette har med batterienes konstruksjon og det faktum at alle batterier har noe "hukommelse" pluss det faktum at batteriene kan være flere mnd. gamle når dere kjøper telefonen. Dette er et råd som blir brukt av produsenter av batterier.

 

 

De gamle nikkel cadmium batteriene skal lades helt ut og helt opp.

Men nyere batteri av typen: NiMH (Nickel-Metall-Hydrid) og LiON (Lithium-ION), har ikke "hukommelse"

Og telefonen slutter og lade når indikatoren stopper, det går ikke og fylle mer brus på en flaske som er full!!!

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt for selv om det i midten på 90-tallet ble fortalt at det ikke var påvist noen minneeffekt på Ni-Mh batterier så har de det akuratt som Ni-Cd batterier. Men det skal jo sies at minneeffenkten ikke er like påtagende med Ni-MH som ved Ni-Cd. Telefonen slutter nok heller ikke å lade når indikatoren sier "full telefon". Vanlige Ni-MH / Ni-Cd batterier skal lades med 1.4 ganger kapasiteten, men de kan fint lades konturnerlig med en lav strøm på 15 - 20 mA. Dette kalles underholdsladning og gjør at batteriet ikke mister strøm fordi at laderen har koblet ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...