Gå til innhold

Merkelig stripete mønster på skjermen


Passekul

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Packard Bell EasyNote (husker ikke hva modellen heter) som jeg har hatt siden 2005. Den har gått som en klokke i alle år. En dag etter jeg startet den opp begynnte pluttselig skjermen å lyse i alle regnbuens farger og merkelige mønster av streker og ruter blusset opp. Skjermen blir svart og pcen restarter seg. Jeg får ikke skjermen til å funke, så jeg kobler den til TVen via en VGA kabel. Det blir bilde på TVen, men jeg legger merke til at det er 3 seksjoner med 8-10 blå, tynne streker som går på langs av skjermen(ikke samme mønster som på bildet). Jeg starter den normalt og ser at skjermdriveren har blitt borte. Jeg installerer skjermdriveren(skjermkort: ATI x700) via windows update og restarterter pcen. Rett etter windows har lastet inn, går den rett til blåskjerm. Jeg starter den i sikkerhetsmodus og skrivebordet ser slik ut(se bildet)

Alle andre funksjoner på pcen fungerer helt fint. Men den vil ikke ha noen skjermdriver installert og har et forferdelig irriterende mønster i framkant.

 

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Endret av Passekul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...