Gå til innhold

Nyttårsantrekk! Fort og gæli.


Anbefalte innlegg

Heisann. Trenger klær til nyttårsaften siden jeg ikke har så mye bra penklær. Enten krypet eller ødelagt. Men det som er er at jeg får lønning rett før nyttårsaften, så jeg må bare stikke å kjøpe meg noe fort iløpet av en dag. Helst ikke mer enn et par tusen. Jeg er 197cm høy og ganske tynn (rett under 80 kg), med brunt hår. Forslag til hva jeg skal kjøpe og hvor jeg skal kjøpe det? Gjerne noe som passer til hvit skjorte siden jeg har en digg og slim dolce & gabbana skjorte. pensko har jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

siden du er veldig høy og tynn kan det hende de ikke har noe som passer deg på Dressmann o.l men det er definitivt verdt det å sjekke

 

Nei det er det ikke.

 

 

 

I din prisklasse vil jeg tro House of Singles er det beste alternativet for en dress. Jeg har ingen personlig erfaring med det, men det er flere her på forumet som har dresser derfra, og som virker ganske fornøyd.

Lenke til kommentar

Må ikke tilpasses, da snakker vi dessuten fort litt dyrere greier. Kjøp en billig fest dress som sitter helt greit. Til anledninger som gjerne blir litt "fuktige" ville i alle fall ikke jeg brukt en skreddersydd dress, selv om du kansje "klarer deg fint" er det alltid en sjangse for at en eller annen dust klarer å søle øl, eller verre ting, eller stumpe en røyk på deg.

Lenke til kommentar

Skreddersøm, målsøm og tilpasset er vidt forskjellige ting. Tilpasset hos skredder er bare at man legger opp bukser og ermer. Kanskje ta inn en jakke i livet.

 

 

Jeg vil uansett anbefale deg å finne klær et par dager i forveien, heng de av og hvis du trenger det, avtal at klærne blir sendt med skredder med en gang du betaler når butikken åpner. Det er fult mulig det kan arrangeres slik at eventuelle tilpasninger lar seg gjøre.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Må ikke tilpasses, da snakker vi dessuten fort litt dyrere greier. Kjøp en billig fest dress som sitter helt greit. Til anledninger som gjerne blir litt "fuktige" ville i alle fall ikke jeg brukt en skreddersydd dress, selv om du kansje "klarer deg fint" er det alltid en sjangse for at en eller annen dust klarer å søle øl, eller verre ting, eller stumpe en røyk på deg.

 

Du vet tydeligvis ingenting om hva du snakker om. En dress som er justert hos skredder er på ingen måte skreddersydd.

 

Dessuten er det da ingen grunn til at man ikke skal justere en billigere dress så den sitter bedre. Det vil ikke komme på mer enn 500-1000 kr, og sluttresultatet vil antagelig bli betydelig bedre.

Lenke til kommentar

Ahh, håper du velger dress. Digger å se, samt å ha på meg dress. Følelsen av en dressjakke gir en noe bedre fest-tilværelse for min del.

 

Jeg har selv dresser i forskjellige prisklasser, som jeg bærer etter fuktighet kvelden bringer. Fra 1000-12000 kr. Og i romjulsfestene (uten familie fester) velges en dress på rundt 1500 spenn. Hvis jeg absolutt skal te meg drar jeg på meg en dyr dressjakke, og tar en billigere bukse som har samme farge-nyanse. Skal jeg på byen med venner "og alle de bekjente som ellers ikke drar ut" så blir det ofte mye søl, og hele dressen er av den rimelige sorten. Her velger jeg heller en dyrere/finere skjorte og legger mere vekt på tilleggs plaggene. Som sko, mansjettknapper, en ok klokke, et godt slips som drar litt av oppmerksomheten vekk fra "tilbuds-lappen" som henger på dressjakken, et allright belte. Gjør utrolig mye, og hvis man er ute i slike sammenhenger vil folk være så fulle at de ikke ser forskjell på batistini og dolce & gabbana uansett.

 

Men om sant skal sies så er jeg av dress butikkenes perfekte mann. 183 høy, ok bredde og ikke skøytelår. Så jeg trenger sjeldent å legge opp eller tilpasse annet enn å muligens sy inn midjen på jakken. Men skjønner din frustrasjon.

 

Det positivet er at fler og fler innfører slim-fit.. Så dressene sitter bedre på ungdomskropper, eller kropper som trener :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...