Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett hopper ut!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg kan f.eks surfe på nett, sitte å spille osvosv. Men plutselig hopper nettet ut, for å få det til å funke igjen da, så må jeg høyreklikke på den internett dingsen på oppgavelinja, og feilsøke. Da reseter den nettverkskortet og alt fungerer som det skal igjen.... i 1time, så skjer det samme igjen! Utrolig irriterende når jeg sitter å spiller mmo spill -.-

 

Lurer dermed på om det er noen som har peiling på sånt(?):)

 

-Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det en lovlig fullversjon av win7? jeg hadde samme problem engang med en tidlig versjon av enten vista eller 7 (husker ikke helt hvilken) som jeg hadde *ehm, tilegnet meg. Problemet løste seg da jeg fikk formattert og lagt inn en fullversjon.

 

 

selv om det fungerer fint for faren din kan vi nok ikke helt utelukke routeren, regner med at du har ganske mye mer trafikk enn ham? noen routere sliter hvis de får mye trafikk og mange connections (som f.eks ved bruk av bittorrentklienter e.l)

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Skjønner routerne kan slite ved mye trafikk og mange connections, men da burde vel nettet til fattern også ha detti ut? Har opplevd det før, att jeg har kjørt routern litt for hardt og da har også fattern mista nettet sitt. Men nå så hopper nettet ut selvom jeg ikke er på pcen min engang.

Endret av traktorskilt
Lenke til kommentar

Om du bruker kabel så er det første jeg hadde sjekket om selve internettforbindelsen faktisk detter ut. Dette kan du enkelt nok sjekke i ruteren. Den har en timer som viser både hvor lenge den har vært påslått (i tilfelle den spontant rebooter) og hvor lenge den har vært tilkoblet nettet (i tilfelle den ikke rebooter, men bare mister forbindelsen til sentralen).

 

Dette kan du sjekke via ruterens webgrensesnitt. ISPens support kan også sansynligvis sjekke det for deg - eller ihvertfall assistere deg i hvordan du sjekker det.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Stigma har selvsagt rett i at problemet også kan ligge i router/modem.

Det er vel der det ligger de fleste ganger. Men jeg har erfaring med problemer med Win7 og onboard nettverkskort også.

 

Måten jeg fant ut at det var nettverkskortet som sviktet hos meg, var at jeg først pinget routeren over tid.

ping 192.168.1.1 -t

 

Da jeg så at det var store forsinkelser innimellom, så prøvde jeg det samme mot modemet (fjernet routeren og koblet PC rett i modem).

ping www.uio.no -t

 

Når samme problemet oppstod, så kunne jeg konkludere med at problemet lå i PC.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...