Gå til innhold

BK: Black and White i fra Oslo


k-h-s

Anbefalte innlegg

Sliter med forumet at alt jeg skriver blir borte hvis jeg bytter faner eller program så dette er ikke lett... Men får kontakte noen admin eller moderatorer ang det

 

Ønsker litt tips om noe bildet.

Gjærne om redigering, noe som brude gjøres annerledes?

Bildene er ikke croppet noe, syntes dere jeg burde det?

Hva mener dere om sorthvitt på disse?

 

Annen kritkk tar jeg selvfølgelig

 

 

 

Det første er i fra taket til en båt nedefor Akershus Festning. Den lå å"vugget" frem og tilbake, så var ikke lett egetnltig siden den beveget seg relativt fort. Og jeg hadde lite tid til å "komposisere" bildet.

 

1099452172_Ef4PQ-L-1.jpg

 

 

 

Jeg har ønsket å kanskje få trykket ut dette i stort format, enten på lerret eller noe annet som kan passe. Føler det er et bilde som kanskje kan passe til det.

 

 

 

 

Bekalger linkingen på bildent. Er noe galt med smugmug og forumet her så to feil gjør ikke tingene akkurat bra. Skulle vært to bilder men det gikk ikke.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Potensiale her. Hva med å prøve å øke kontrastene og svartnivåene mellom tauene, litt høyere konstrat for å få fram teksturen tydligere, og svart mellom tauene for å øke kontrastene mellom tauet og mellomrommene :p Ikke noen fasit eller noenting, jeg bare kan forestille meg at det ville blitt litt kult

Lenke til kommentar

Kritikk:

 

Bra idé. Liker sort/hvitt konverteringen bra. Er ikke sikker på at en kontrastøkning er på sin plass her. Men prøv og se hva du synes fungerer. Dra i tilfelle i Dark-slideren under Tone Curve.

 

Siden du har Lightroom, prøve med både + og - på Clarity.

 

Jeg ville også sett på å bekjøre øverst slik at det er bare tauverk som synes.

 

I og med at fokus er helt midt i bildet så fungere ikke komposisjonen helt for meg.

Jeg er veldig (veldig!) glad i liten dybdeskarphet, men her er jeg ikke sikker på om det fungerer. Det er et veldig grafisk motiv, da kan det hende at å hele tauet i fokus hadde fungert bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...