Gå til innhold

Antec kabinetter og ground loop på frontpanel


Anbefalte innlegg

Jeg har et Antec P183 kabinett, men dette gjelder vel omtrent alle kabinetter fra Antec. Vi snakker da om frontpanelet bestående av USB, Audio osv.

 

Antec har av en eller grunn fått det for seg å jorde noe vanvittig i frontpanelene sine. Som dere vet har Audio en egen jordkabel, usb sin egen osv. koblet mot hovedkortet. Men Antec har attpåtil koblet sammen jord fra usb og audio osv, og deretter en kabel fra den sammenkobla jordinga fra front mot chassis. Dette skaper da spenningspotensiale som vi da hører som støy på hodetelefon og mic inngangen. Også kalt Ground Loop.

 

Dette hadde vært enkelt å løst i grunn, ved å lodde av/klippe av denne ekstra jordingen. Problemet er at frontpanelet er helstøpt og umulig å åpne rundt kontaktene. Å fjerne jord mot chassis går fint, men man vil fortsatt sitte med jord både på usb og audio osv. Man kan klippe av jordingen til Audio og la all jord gå til usb, men synes ikke det er opptimalt. Ei heller la usb jord gå til audio.

 

Så hvordan har du evnt løst dette? Jeg har selv sendt en forespørsel til Antec, men regner med et standard ikke løsningsorientert forslag. Lest på flere forum om folk som har fått nytt frontpanel, men det hjelper lite når dette er designfeil og ikke en og annen feil. Ikke ser det ut som de har tenkt å endre designen sin heller.

 

Vi snakker overhode ikke om dårlige skjerming av kabel som årsak, altså EMI. Ei heller lydchip, da jeg har både onboard og et ASUS Xonar Essence som får samme problem med samme kabel. Dessuten blir det stille så lenge usb frakobles, samt ekstra jord til chassis. Altså man fjerner jordingen. Men å ha usb frakoblet er uaktuelt da de er kjekke å ha. Jeg kan selvsagt bytte kabinett, men det er jo en del jobb, samt at jeg liker kabinettet ellers svært godt.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da fikk jeg det berømmelig standardsvaret :thumbdown:

 

Bare sende en mail til den adressen med den og den infoen for å få ny del. Ikke et ord om det jeg spurte om. Om de har endra designen, ellers er man jo like langt. Selvsagt kan jeg jo vente noen uker til nye delen dukker opp og se, men mest sannsynlig så er det vel ikke gjort en noe med, enda løsningen er svært simpel å rette opp for dem.

 

Viser det seg at den nye delen er helt lik, så er det aldri mer Antec på meg. Kabinettene dems er bra, men når dem ikke er i stand til å fikse slike små design feil, da kan man lure.

 

Så folk som faktisk har tenkt å bruke audio delen på frontpanelet på Antec kabinett bør da altså vurdere andre, med mindre dem har fiksa detta nå.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Etter mye om og men, så viser det seg (de sier iallefall) at problemet skal være fikset. Tiden vill vise om det stemmer.

 

Men, før de sender meg en ny del, så må jeg fysisk ødlegge det gamle frontpanelet, og sender ved et bilde! RMA policyen dems krever det så man ikke sender det gamle i retur? (Nå hva dem mener med det). Så ikke nok med en deffekt, men den skal ødelegges så man ikke får brukt det overhode inntil man får ny del og byttet det.

 

Best-of-Class customer service and technical support. Er hva de skriver om seg selv på http://www.antec.com/Believe_it/index.php?page=supportRMA

 

Så etter en masse mail fram og tilbake for å finne ut om de har fiksa det, så har jeg nå vært nødt til å demontere en del i kassa for å komme til så jeg får frontpanelet, fysisk ødlegge det, sende med bilde og vedlegge det i enda en mail.

 

Det hele er så latterlig at det er ikke til å tro. Jeg skal aldri mer ha et Antec produkt! Det hadde vært mindre jobb å kjøpt seg et nytt kabinett og bytta. Det at jeg også måtte gjøre frontpanelet helt ubrukelig inntil videre tok rett og slett kaka!

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å fikse sånn sett. Ulempen er at alle (så vidt jeg vet) av front panelene til Antec er en helkapslet enhet, så man får ikke fjernet den interne jordingene mellom de ulike enhetene uten å ødelegge den. Man kan fjerne ekstra jord mot chassis, men det er ikke nok i de fleste tilfeller. Hadde de vært åpne, eller at at frontpanelet gikk ann å åpne på en anstendig måte, så hadde jeg fiksa det for lengst selv. :)

 

Skulle ta inntil 5 arbeidsdager før jeg fikk den nye, så vi får nå se. Har mine tvil.

Lenke til kommentar

Fikk det til, men det var mye stress!!! Som du sa var det helkapslet. Et svart ytterlag og et hvitt innerlag. Jeg måtte bruke en meisel for å åpne den svarte langs kantene. :dremel: Etter litt leting fant jeg en gul tykkere ledning som koblet sammen jord mellom audio og usb som jeg kuttet over. Den ser ikke like pen ut men den fungerer hvertfall bedre nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp, du har fått løst problemet. Kunne gjort samme selv, men foretrekker at den henger sammen, hater løse kontakter osv.

 

Du kan jo også få antec til å sende deg en ny og. Men det krever litt dokumenter i kjøpskvittering, bilder osv.

 

Så det er ikke nok å fylle ut skjemaet som antec har på sine hjemmesider? De krever bare serialnummeret til kabinettet og noe annet småtterier.

Lenke til kommentar

Det gjelder ved support.

 

For å få ny del må du kontakte Europe RMA på: [email protected]

 

De krever: Navn/betegnelse på del, kjøpskvittering, bilde av del (ikke fra nettet). Dessuten skal den delen som byttes ha synlige skader, så du blir nok bedt om å klippe av en kabel eller noe.

 

Var dette jeg fikk som svar:

 

According to our RMA policy, if there is no visible damage, in order to avoid sending it back to us, you need to cut some cables of the front panel and take the picture as valid proof of the damage. Then I will send you the replacement.

I think you may just cut the USB cable as it causes problem. Thanks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...