Gå til innhold

ASRock core 100HT: Lyd via HDMI?


Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en ASRock core 100HT, og har tenkt å sette den opp som HTPC under TV-en. Basic install av Ubuntu 10.10 gikk lekende lett, og oppsett av den medfølgende fjenkontrollen var grei skuring (benyttet for ordens skyld instruksjoner på produsentens hjemmesider).

 

Installasjon og oppsett av Samba og XBMC var også etter læreboka, men så møtte jeg veggen.

Ørten timer og en del avrevet hår senere sitter jeg fortsatt uten lyd via HDMI (HTPC er koblet direkte til TV-en via HDMI, ingen forsterker i mellom). Jeg har forsøkt ymse guider på nett, eksempelvis forsøkt å streame lyd direkte til devicen (som ble identifisert via aplay -l), men til ingen nytte. Et annet problem som later til å forekomme ofte er at enkelte lydutganger er satt til mute i alsamixer etter installasjon, dette er rettet opp i.

Lyd via vanlig lydutganger fungerer forsåvidt knirkfritt...

 

Det later generelt til å være lite informasjon angående core 100HT og ubuntu 10.10, det meste av guider dekker typisk ASRock ion 330HT og eldre versjoner av ubuntu.

 

Noen som har erfaringer med denne maskina og ubuntu?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å laste ned "audio mixer" applikasjonen? Jeg har (som du antyder) ION330HT og eldre ubuntu, så jeg er ikke helt sikker på om denne applikasjonen er noe xbmcfreak har laget, eller om det ligger ute som en generell applikasjon til xbmc på ubuntu.

 

Den fikset biffen for meg i alle fall.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...