Gå til innhold

*** Hercules Prophet 4500 (kyro II) ***


ZAN

Anbefalte innlegg

Hmmm etter og ha lest hardware.no`s test av

Hercules Prophet 4500 (kyro II) bestilte jeg dette

kortet da jeg er en "notorisk spillfreak" på ehe 37 år :smile:

Men det jeg ikke forstår er hvorfår jeg får "bare"

3600 i 3D marks 2000 med min Duron 750 MHZ, 256 MB SDram og ett Aopen AK73 pro hovedkort....

På testen på hardware.no fikk de ca 4700-4900 på 3D mark 200 med en Athlon 800.....

Ja jeg er skuffet over dette kortet(kyro II) da jeg elsker bilspill (Collin MCrae Rally 2 som bruker D3D)og jeg kjøpte kortet i den tro att det ville være ca den samme ytelsen i D3D på dette kortet som på mitt forige kort (asus 7100 GeForce 2 MX) (4700 3D marks 2000) noe det ikke var ,,,,

Greit nok 2D kvaliteten var bedre på kyro II brikka men kortet er jo rett og slett noe dritt vis man liker bilspill (ja de fleste bilspill er jo D3D)

så jeg er MEGET skuffet over Hercules Prophet 4500 (kyro II) og føler meg litt snytt...

Men men spiller man skytespill alla Quake III og Serious Sam stiller saken seg anneledes da kyro II er kjempebra på opengL...

Så etter att jeg leste anmeldelsen på hardware.no

Så tenkte jeg,ja hvorfor ikke bytte til kyro II,

bedre openGL,bedre 2D og ca den samme ytelsen i D3D (NOE DET IKKE ER, DIRECT 3D PÅ DETTE KORTET ER MYE DÅRLIGERE EN PÅ ETT GeForce 2 mx KORT

Det merket jeg i Collin MCrae Rally 2 da alt ble MYE mere hakkete.

uff og så mitt favorittspill da gitt...

angrer som fan på bytte av kortet :sad:

skulle heller ha beholdt mitt Asus 7100 GeForce 2 MX

og føler meg litt lurt av Hardware.no`s testresultat :smile:

Så kan noen fortelle meg er dette kortet(Hercules Prophet 4500 (kyro II) virkelig så dårlig i D3D

Og kan det være riktig med 3600 i 3D marks 2000

(mitt gamle MX kort hadde jo 4700 på det samme systemet) ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lastet ned nye drivere og innstalert dem + att jeg har optimalisert mitt system (turbo settings i bios) og har greid og krangle meg opp fra 3600 til 3850 i 3D marks 2000 , men syntes ennå dette er kanske så lavt i forhold til hva testen på Hardware.no viste :sad:

hmmm men men skal ettervært bytte CPU ...

kanskje dette kortet er veldig CPU avhengig da

testen på hardware.no var med en AMD Athlon 800 Mhz som skal tilsvare ca en Duron 900 Mhz og jeg har jo bare en Duron 750 Mhz ..så kanskje det bare er de ekstra 150 Mhz som jeg mangler i forhold til testen på Hardware.no som gjør utslaget .. men hmm jeg syntes det var litt stor forskjell fra 800 Mhz Athlon til Min duron 750 Mhz ...

kan dette være riktig ?

Lenke til kommentar

Jepp jepp ..jeg kommer med resultatet her ..

Ja det kan jo være intresant får andre eiere av

Hercules 4500 og se om det hjelper med en god CPU..

 

PS: Godt og høre att Kyro II er CPU avhengig.

Da har jeg noe og glede meg til nnår jeg får min 1200 MHZ Athlon -- og det er jo litt forskjell på CPU kraft fra 750 Mhz Duron til 1200 Mhz T-Bird :smile:

Lenke til kommentar

Vil bare korrigere mitt første innlegg om "skuffelsen" min over dette kortet (Hercules 4500)

Ëtter og ha testet det i OpenGL er jeg mildt sakt sjokkert over den utrolige ytelsesforbedringen fra mitt tidl MX kort til dette(Hercules 4500)

Det knuser jo både GeForce 2 GTS og GeForce 2 GTS PRO 64 MB i Serious Sam (1024x768x32)

Og i Quake 3 er det jo Bedre enn ett GeForce 2 GTS

i 1024x768x32 (!!! Helt rått !!! )

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/h...500/index7.html

Pluss at opengl Grafikken er enda finere og skarpere

med dette kortet enn noen GeForce 2 kort kan oppdrive :smile:

Så dette er Absolutt kortet får alle som elsker skyte/action Spill ...

Men som sakt liker du og kjøre bil i D3D er dette kortet litt svakt....

Ellers er 2D grafikken mye bedre enn på mitt tidl Asus 7100 (GeForce2 MX)

Så alt i alt ....

Ett kjempekjøp vis man elsker action spill...

Synd jeg er 37 og liker helst bil/motorsykkel spill..hehehehehhe

Eheee... joda jeg må bare innrømme det, tar noen runder Quake 3 , Serious Sam og Kingpin når jeg ikke har annet og finne på :smile:

Kanskje vel litt mange ..hehehehehehehehehe

----------------------------------------------------

Lenke til kommentar

her var det interessange saker!

jeg har røska ut mitt geforce 2 mx 400 som jeg karakteriserer som søppel etter at jeg ikke fikk det til og funke sammens med mitt abit kt7-a og amd 1400/266..har prøvd alle tenkelig forslag fra "ekspertene"både hos datorbutiken-som jeg kjøpte det hos og hos et uttall andre som hadde peiling.

dermed ble det røska ut i påvente av mitt hercules prophet 64 mb kyro2 agp.

så er det bare og vente og se...

jeg setter inn en kommentar her når det er testa ut..

hyggelig og lese at andre får hercules til og funke-og jeg håper jeg er like heldig..

konklusjon:GEFORCE ER SØPPEL!!!

Lenke til kommentar

kjører kyroII 64mb på en t-bird 1,33 og jeg har ingenting å utsette på det..... det er f.eks. ganske fett å spille UT i 1024x768x32 med 4xFSAA på nett med over ti andre spillere på brettet og fremdeles ligge godt over 50fps!!! og UT kjører vel D3D, tror jeg...

 

noen småproblemer er det jo - colin mcrae 2 kjører ikke så glatt som jeg gjerne skulle ønske (nesten uansett hvor mye grafikk som settes ned...) og grand prix 3 virker det nesten ikke på i det hele tatt (det har visst noe med grafikkmotoren å gjøre).

 

og forresten: de nyeste driverne virker ikke hos meg... installerte de og fikk MONG! i spill med en gang - og hadde da et hælvete med å få av installert og lagt inn de gamle igjen! jeg fikk heller ikke skjermen til å kjøre 100Hz i windows med de nye - noe som jeg gjør nå...

Lenke til kommentar

Merkelig .. jeg hadde ingen problemer med de nye driverne,,

Ja har skjønt det nå :smile:

dette kortet (Hercules prophet 4500) er bare litt

sært når det gjelder spill ...

Enklete spill blir jo bare helt utrolig mye mye bedre EKS: (Quake og Unreal Tournement) med dette kortet mens noen alla Collin MCrae Rally 2 ikke er så bra og kjøre med dette kortet..

Ellers er jo 2D ganske så skarp og fine farger ...

Men de såkalte driverproblemene disse kortene har hatt, har ikke jeg merket noe til :smile:

Lenke til kommentar

Hallå!

 

Bare til info så er nye driver ute nu på hercules sine sider. Etter XP lansering så er alle driver oppgradert... Forøvrig så leste jeg på hercules sine sider at dessverre er det noen "eldre" spill som ikke støtter PowerVR fult ut, d.v.s. kryo chipen. Men at fremtidige spill vil støtte denne i.h.h.t deres avtaler med utviklere. Videre så ang dårlige benchmarks så sier hercules at hvis man bruker de siste utgavene som 2001 vil dette gi ett dårlig bilde da disse er beregnet for geforce 3 serien og deres arkitektur. For å få rett bilde ber de om at mann holder seg til 2000 utgaven som kryo støtter helt ut.... ikke har jeg prøvd dette og ikke kommer jeg til å gjøre det heller, men noen andre kan jo prøve dette i praksis?

 

Mvh Realace

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...