Gå til innhold

yet anothet krangletråd


  

20 stemmer

  1. 1. Blir HTC Desire min neste telefon? utfra kriteriene i første post

    • Selvølgelig, Eneste som funker...
      15
    • Eru dust eller? X10 er jo bare så lekker. Nå har den jo 2.1 også
      1
    • Pfft! iPhone4 er det eneste stabile. Og så kan du speile deg i den og sjekke om du har noe mellom tenna før du går inn til kunden også
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

 

Btw, Desire Z har vel ikke exchangestøtte enda?

 

Selvsagt har den det, det har Desire også det, med Android 2.2 fra fabrikken. Om ikke hadde jeg ikke kjøpt den, for jeg er avhengig av full Exchange støtte.

 

http://www.mobili.no/blog/har-du-ogsa-problemer-med-e-post-pa-htc-desire-hd/

 

:/

 

Og:

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10012064

 

"Vi opplevde at vi fikk endel synkroniseringsfeil mot vår Exchange-adresseliste og -kontakter uten at vi kan fastslå om dette var et problem med Desire Z eller vår konto."

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

....

 

"Vi opplevde at vi fikk endel synkroniseringsfeil mot vår Exchange-adresseliste og -kontakter uten at vi kan fastslå om dette var et problem med Desire Z eller vår konto."

 

Nå vet jeg ikke når de testet, men det var problemer med Telenor og Canal Digital sine internett linjer i helgen og mandagen, som gjorde slik at jeg også hadde problemer med å koble meg på Exchange serverene mine. Men gikk jeg over til mobilt bredbånd, hadde jeg ingen problemer.

 

Problemene varte hele lørdagen, kom og gikk søndag, og deler av mandag. Etter det, ingen problemer. Nå har jeg hatt Desire i snart tre uker, og dette var første problem jeg opplevde, og det var jo hverken problem med Exchange serveren eller telefonen, men internett leverandøren.

 

Jeg har satt opp telefon(ene) slik at de sjekker mail hver 10 minutt fra 07.00 til 22.00 hver dag. Så jeg ville merket om det var noe feil (som i helgen).

Sletter jeg en epost på enten telefonen, Outlook eler Outlook Web Access så er den borte alle andre steder rett etter. Samme om jeg legger til noe nytt, sender en epost, legger til noe i kalenderen osv. Alt er synca hvert 10 minutt hele dagen.

Utrolig kjekt å ha alt oppdatert til en hver tid. Særlig når jeg bruker to telefoner, tre bærbare pcer, stasjonære pcer osv...

 

POP3 kontoene mine funker jo ikke på samme måte. Sendte epost fra telefonen, havner jo ikke i sendte elementer på epost serveren. Bruker ikke kalenderen på POP3 kontoene, men der ville det vært samme problem.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

+1 for strengere moderering av fanboyism. Når det er sagt oppfattet jeg ikke Chivas' innlegg som androidsutring though...

 

Virker som om myhken har det ganske spot on her - tror sånn sett Desire Z vil være et godt valg. Som amobil påpeker kan det være forvirrende med en million alternativer for alt mulig rart though.

Lenke til kommentar

+1 for strengere moderering av fanboyism. Når det er sagt oppfattet jeg ikke Chivas' innlegg som androidsutring though...

 

Virker som om myhken har det ganske spot on her - tror sånn sett Desire Z vil være et godt valg. Som amobil påpeker kan det være forvirrende med en million alternativer for alt mulig rart though.

 

skal være enig i at HTC Desire telefonene (vanlig, Z og HD) inneholder utrolig mange apps og wigdet og annet som kan virke rotete for en som er helt ny.

Men etter litt, fjerner du det du ikke trenger, legger snarveier til det du bruker, og så er det ikke noe problem noe mer.

 

Jeg har f.eks laget meg snarveier på hovedsiden og en side til:

 

071210_desirez_sc_01s.jpg - 071210_desirez_sc_02s.jpg

 

Greit at det finnes MASSE annet jeg kunne ha lagt til, men dette er de tingene jeg bruker. Det er jo fordelen med HTC oppsettet (og sikkert Android) at man kan tilpasse det meste slik man selv ønsker.

 

Og her er tre skjermbilder til de som ikke tror Exchange støttes 100% på Desire (Z) med Android 2.2:

 

081210_exch001s.jpg - 081210_exch002s.jpg

 

081210_exch003.jpg

Lenke til kommentar

SE X10 ville jeg bare sluttet å vurdere med en gang. Utdatert telefon.

Ser at den kjører et eldre OS, men jeg ser ikke noe sted at den ikke funker. Så derfor er den med fremdeles:)

Til sammenligning så kjører jeg en 13 år gammel Audi A4 med 2,6l V6 og quattro. Gammal og utdatert, men funker som f***:)

 

Samtidig fortsetter jeg oppfordringen til at moderatorene banner alle med produktlogo som avatar, slik at man kan øke sakligheten og skru litt ned på all sutringen fra androidklanen.

 

Orker ikke å legge meg opp i fanboy diskusjonen. Men det er jo gull at folk flagger hva de digger, så kan jeg skru på fanboy-filteret mitt. Akkurat som jeg har besserwisser-filter, kjærring-filter osvosv

 

 

Batteriet har for tiden begynt å lade ut temmelig kjapt. Holder plutselig kanskje bare halvt døgn, med ganske liten bruk. Jeg er klar over /init buggen, og har slått på usb debug, så det er ikke der problemet ligger.

Men, en ting som bruker masse batteri, er kalenderen. Hvorfor i hule skal den i det hele tatt bruke noe som helst? Jeg har ikke behov for å synke kalender eller noe, men kun bruke den som huskelapp! Er det fordi at jeg bruker en kalender widget som gjør dette? Er det noe synking el jeg kan slå av som vil hjelpe?

 

Desire HD altså, gjennomtenkte saker. Men slikt må det jo gå når man setter et mindre batteri i en telefon som bruker mer strøm.

Fanatiker Lilac? hehe.

Takk for tipset... /INIT bug, høres ikke noe særlig ut...

 

 

Ellers. Disse Android telefonene. Er det sånn at jeg laste ned masse tillegg for å få de til å funke? eller er det bare noe man gjør fordi det er gøy? Nå prater jeg ikke om nytteprogrammer, men tweake programmer osv som må til for at telefonen skal kjøre skikkelig?

Lenke til kommentar
Det er faktisk en 800mhz prosessor i desire z, og ikke 1ghz som desire har.

 

du må ikke tro på testene her i Norge da. 800 Mhz CPUen til Desire Z er en god del raskere enn den gamle 1 Ghz CPUen til Desire.

Men Desire HD har 1 Ghz av den nyeste CPUen, så den er raskere enn Desire Z.

 

Ikke ta ut deler av teksten min, for at svaret ditt skal fungere.

Har ikke sakt at telefonen ikke er raskere. Jeg sier det er ny type....

 

Nå har vi hatt iphone4 i 4 måner (i norge). Den største svakheten med den er at glasset knuser. Det er da ikke produksjons feil, det er brukerfeil. :)

 

ÆÆÆ.

Hvor mye skal til for at dette skjer? Ha den i lomma? Ha den liggende i passasjersetet når man bråbremser?

 

Desire Z ser digg ut. Men jeg har kjøpt for ny telefon tidligere, så er litt skeptisk...

Men det er klart at så vanskelig jeg har for å bestemme meg nå, så har den sikkert blitt testa skikkelig innen jeg er klar:)

 

X10 blir nevnt som et alternativ lengre opp her. Hvor ustabil er den egentlig?

 

Samme med deg, du plukker ut tekst.

x10 var ikke drømme telefonen i forhold til andre, men har nylig fått 2.1 oppdateringen.

 

-------------------

On topic:

 

Vi har da alle forskjellige erfaringer med telefonene.

Ser det ble nevt "death-grip" problemet med iphone. Bare så det er sagt, så er det både sant å usant. "death-grip" fungere på alle smartphones. Ble testet av vg.no i sommer. Ikke at jeg tror på alt som står i avisen, men jeg har til den dag i dag (hatt iphone4 siden norsk release) hatt problemer med det. 2 første månene hadde jeg ikke bumper eller skin.

Det som spiller mest inn, er opperatøren. i USA var det flest AT&T kunder som hadde problemet.

Skal inrømme at lys sensoren var dårlig, men etter 4.2.1 update er det blitt bedre. Om ikke helt fikset.

 

Anbefaler forsatt iphone 4 eller desire (vanlig).

Det på bakgrun at det er begge gode telefoner. Ser smak å behag om man liker 'friheten'. Og begge får du ekstra utstyr til (lettere med iphone). Begge har vert på markede en stund.

Lenke til kommentar

Jeg plukka ut teksten fordi jeg lurte på hvor mye glasstelefonen tåler. Syntes det var greit å referere til det du skrev om glass:)

Dette er helt vanlig å gjøre på de nerde-forumene jeg horer på til vanlig:)

 

Ser at jeg kunne latt vær og quote, og heller bare spurt hvor mye glasstelefonen tåler:)

 

 

Var hvertfall ikke meningen å fornerme noen.

Lenke til kommentar

SE X10 ville jeg bare sluttet å vurdere med en gang. Utdatert telefon.

Ser at den kjører et eldre OS, men jeg ser ikke noe sted at den ikke funker. Så derfor er den med fremdeles:)

Til sammenligning så kjører jeg en 13 år gammel Audi A4 med 2,6l V6 og quattro. Gammal og utdatert, men funker som f***:)

 

Ellers. Disse Android telefonene. Er det sånn at jeg laste ned masse tillegg for å få de til å funke? eller er det bare noe man gjør fordi det er gøy? Nå prater jeg ikke om nytteprogrammer, men tweake programmer osv som må til for at telefonen skal kjøre skikkelig?

 

Med biler er det annerledes. Smarttelefoner har 2 ting som gjør dem svært forskjellige fra biler. Det første er at de ikke faller noe særlig i pris over tid, det andre er at de er avhengig av programvare for å fungere optimalt.

 

Som følge av dette vil X10 naturligvis fungere, men den vil gi liten verdi for pengene relativt til nyere telefoner som simpelthen er bedre på alle mulige områder uten å være dyrere. Håper det forklarte poenget mitt!

 

Angående android så fungerer de smertefritt out-of-the-box. Det eneste du laster ned applikasjoner for er å tilpasse den til ditt behov utover det som følger med. For mange betyr dette utelukkende spill og fritidsorienterte aktiviteter, men det finnes en mengde muligheter for programmer som bedrer effektivitet og profesjonelle områder.

Lenke til kommentar

HTC Desire er ca like gammel, jo, men den har en del fordeler:

 

-relativt til dagens marked er det fortsatt ganske god verdi for pengene

-den har nyere programvare

-flere steder har hatt den til særdeles gode priser nylig

 

Jeg tror Desire ville vært et godt valg for deg :) Trenger på ingen måte vente i all evighet, samtidig er det fort en fordel å bruke litt tid når du tenker å legge noen tusen i en telefon.

Lenke til kommentar

Ellers. Disse Android telefonene. Er det sånn at jeg laste ned masse tillegg for å få de til å funke? eller er det bare noe man gjør fordi det er gøy? Nå prater jeg ikke om nytteprogrammer, men tweake programmer osv som må til for at telefonen skal kjøre skikkelig?

Du må ikke laste ned noe som helst for at telefonen skal kjøre skikkelig. Mange velger å erstatte deler av telefonens funksjonalitet med andre ting, men det er ikke nødvendig. F.eks. har jeg erstattet tastaturet og SMS-programmet på min telefon fordi jeg liker alternativene bedre, ikke fordi jeg måtte for å få telefonen til å fungere.

Lenke til kommentar

 

Ikke ta ut deler av teksten min, for at svaret ditt skal fungere.

Har ikke sakt at telefonen ikke er raskere. Jeg sier det er ny type....

 

 

Det er ikke noe poeng i å quote alt fra en tråd, man tar ut det som er relevant, og svarer på det. Tråden blir sinnsykt lang og uoversiktlig om man quoter alt.

Og jeg mener ikke at jeg tok bort noe som var relevant for svaret mitt.

Lenke til kommentar

 

Ikke ta ut deler av teksten min, for at svaret ditt skal fungere.

Har ikke sakt at telefonen ikke er raskere. Jeg sier det er ny type....

 

 

Det er ikke noe poeng i å quote alt fra en tråd, man tar ut det som er relevant, og svarer på det. Tråden blir sinnsykt lang og uoversiktlig om man quoter alt.

Og jeg mener ikke at jeg tok bort noe som var relevant for svaret mitt.

 

Du fjernet noe som var relevant til hva jeg skrev.

 

--------------

On topic, til lmlindbo:

Hvor mye iphone 4 tåler. Det er glass, så man må behandle det som det. Den tåler ikke like mye som min gode gamle 3310 eller 6300. Men er den telefonen jeg har hatt minst problemer med. Utenom at den har blitt frastjålen en gang.

Nå (24 dager etter min ble stjålet) får man jo 'find my iphone' gratis til iphone 4.

 

Har selv hatt flere smart telefoner som: E71, Toutch Pro2, Desire, n97mini, x10i og iphone4.

Dette over de 2 siste årene.

e71 var en av de bedre. Men dårlig kvalitet (x3 service). tp2 var et marerit (3x service). Da hadde jeg desire til låne telefon først, så andre gang fikk jeg n97. Mens jeg ventet på penger tilbake fra forhandler etter service hadde jeg x10i. Med pengene jeg hadde igjen ble det iphone 4 på realse dagen.

Lenke til kommentar

Du fjernet noe som var relevant til hva jeg skrev.

 

Ingen grunn til å starte en quote-krig. Du skrev ingenting om hvordan den "nye" teknologien virket vs. den "gamle" teknologien. Synes derfor Mykhen gjorde rett i å informere om dette selvom det virket som han misforstod deg litt med hans første setning.

Lenke til kommentar

iPhone4: For låst, itunes, sensortull osv

Desire HD: For dårlig batteri

Desire Z: Trenger ikke tastatur hvis du ikke skal skrive sinnsykt mye

 

HTC Desire: Yes! :thumbup:

 

Nærhetssensorproblemet for de få iphone eierene som hadde det ble da vitterlig fikset da 4.2 oppdateringen rullet ut. Men er enig i resten av digresjonen din.

Lenke til kommentar

iPhone4: For låst, itunes, sensortull osv

Desire HD: For dårlig batteri

Desire Z: Trenger ikke tastatur hvis du ikke skal skrive sinnsykt mye

 

HTC Desire: Yes! :thumbup:

 

Nærhetssensorproblemet for de få iphone eierene som hadde det ble da vitterlig fikset da 4.2 oppdateringen rullet ut. Men er enig i resten av digresjonen din.

 

Hyggelig at du likte det jeg skrev, bortsett det stygge om iPhone da. Etter å ha lest litt på Apple.com er det ganske utrolig at noen så få kan lage en så sinnsyk lang tråd om nærhetssensorproblemet og vitterlig er det noen få som fortsatt har problemet etter at de har oppdatert til 4.2 :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...